[tech] Deore XT FH-M730
VILQ
2003-07-10 12:22:53 UTC
Vitka
To pierwszy moj post tutaj, ale przygladam sie grupie
od pewnego czasu, wiec mam nadzieje, ze post nie
pozostanie bez odpowiedzi :)
Ostatnio doznalem nawrotu cyklozy i wygrzebalem
z piwnicy swoj rower :)
Tylna piasta to w/w Shimano Deore XT FH-730.
Wyglada to tak:
W googlach dostalem jedynie 3 wyniki poszukiwan ;(

Sam nie jestem pewien co do nazewnictwa tego
co siedzi na bebenku [6 trybow, najmniejszy
sluzy jako nakretka] - jak sie to formalnie nazywa ?
Czy mozna przeroboc ta piaste na 7 zebatek ??

pozdro
VILQ
gg:45466
e***@free.fr
2003-07-10 13:30:12 UTC
Post by VILQ
[...]
Nie napisales ile lat ma ten rower - moze ma tak z 10 lat?

Po co przerabiac? Jesli wszystko jest w dobrym stanie to nasmarowac i jezdzic
(jesli wierzyc temu co ludzie pisza to kiedys osprzet byl duzo trwalszy -
prawda to?)

A jesli cos zmieniac to pewnie trzeba bedzie po prostu wymienic wszystko

Pozdrowionki

Ewcapada
VILQ
2003-07-10 13:44:39 UTC
Post by e***@free.fr
Post by VILQ
[...]
Wiek roweru trudno okreslic ;) Zwlaszcza, ze od pierwotnego
stanu sporo sie zmienilo :)
Post by e***@free.fr
Po co przerabiac? Jesli wszystko jest w dobrym stanie to nasmarowac i jezdzic
(jesli wierzyc temu co ludzie pisza to kiedys osprzet byl duzo trwalszy -
prawda to?)
Generalnie prawda - piasta zrobila juz pare ladnych tysiecy i jak
do tej pory nie ma zadnych luzow i nic sie z nia nie dzieje.
Post by e***@free.fr
A jesli cos zmieniac to pewnie trzeba bedzie po prostu wymienic wszystko
Pewnie tak ...
Tyle, ze latwiej np. znalezc manetki na 7 niz na 6 ... stare
juz nie wyrabiaja :)

pozdro
VILQ
gg:45466
Janek Biskupski
2003-07-11 20:13:08 UTC
http://www.firstflightbikes.com/Hub1.JPG
W googlach dostalem jedynie 3 wyniki poszukiwan ;(
Sam nie jestem pewien co do nazewnictwa tego
co siedzi na bebenku [6 trybow, najmniejszy
sluzy jako nakretka] -
Ta piasta to klasyka. Na pewno sprzed 1990-go roku. Piasty Shimano z
poczatku lat 90-tych mialy gwint zarowno na zewnetrznej jak i wewnetrznej
stronie bebenka (w ten sposob mogly byc albo na 6 albo na 7 biegow). Ale ta
Twoja moze od wewnatrz nie miec gwintu (czyli wylacznie na 6b).

Jesli od wewnatrz ma gwint to powinna pasowac na nia kaseta 7b. Wtedy na
Twoim miejscu rozejrzalbym sie za taka kaseta i zalozyl sobie ta piaste.

Jesli nie bedziesz mogl jej spozytkowac, mysle ze mozesz smialo zaproponowac
ja na sprzedaz np. trialowcom. Te stare bebenki byly podobno bardzo trwale.

Niewykluczone, ze pasowalby do tej piasty bebenek 8b (ktory dostac mozna za
jakies 100zl) - wtedy po odpowiednim przelozeniu paru podkladek
dystansujacych mialbys piaste 8b. Ja przerobilem tak swoja FH-M732 bez
problemu.

Janek
VILQ
2003-07-12 03:54:47 UTC
Post by Janek Biskupski
Post by VILQ
[...]
Co do klasyki to sie zgodze ;) Wg tego co znalazlem w necie
byly produkowane tylko w latach 87-88 :)
Post by Janek Biskupski
Jesli od wewnatrz ma gwint to powinna pasowac na nia kaseta 7b. Wtedy na
Twoim miejscu rozejrzalbym sie za taka kaseta i zalozyl sobie ta piaste.
Niestety, gwintu od wewnatrz nie ma ;( co widac m.in. na fotce ...
Post by Janek Biskupski
Jesli nie bedziesz mogl jej spozytkowac, mysle ze mozesz smialo zaproponowac
ja na sprzedaz np. trialowcom. Te stare bebenki byly podobno bardzo trwale.
Wlasnie ze wzgledu na trwalosc nie chcialbym sie jej pozbywac,
a nieco zmodyfikowac :) Piasta zrobila juz pare ladnych tysiecy
i nie widac praktycznie zadnych sladow zuzycia :)
Post by Janek Biskupski
[...]
Musialbym sprobowac :) Miales gwint od wewnatrz ??

Dzieki za konkretne info :)

pozdro
VILQ
gg:45466
Janek Biskupski
2003-07-12 18:20:43 UTC
Post by VILQ
Niestety, gwintu od wewnatrz nie ma ;( co widac m.in. na fotce ...
Spojrzalem jeszcze raz. Na fotce widac, ze jest gwint od zewnatrz. Ale
wewnetrznej strony bebenka nie widac (bebenkiem nazywam to po czarne prawej
stronie).
Post by Janek Biskupski
[...]
Mowiac "gwint od wewnatrz" mam na mysli gwint na bebenku. Twoj bebenek jak
mowisz nie ma. Ale jesli kupisz nowy bebenek 8b (ktory ma gwint tylko od
wewnatrz), odkrecisz swoj, a przykrecisz ten nowy to bedzie dzialac. Ja w
732 mialem gwint i od wewnatrz i od zewnatrz, ale musialem wymienic, bo
zmienialem na 8b, a bebenek 8b jest szerszy niz 7b.

Janek