przerzutka
Jacek
2024-02-24 18:11:33 UTC
Naszła mnie taka fantazja żeby sobie kupić nową przerzutkę na tył, jest
tam 8-rzędowa kaseta z największym trybem 34 zęby, właśnie założyłem
nową. Obecnie mam przerzutkę Shimano Acer, trochę już młotkiem na imadle
prostowaną. Te Acery wydają mi się mało solidne, blacha cienka i łatwo
się gnie a ich ramiona mają zbyt duże luzy na osiach obrotu nawet w
nowej przerzutce. Luzy są też i na kółkach prowadzących łańcuch.
Wolałbym coś lepszego. Podpowiedzcie co miałbym sobie kupić?
PeJot
2024-02-24 18:18:24 UTC
Post by Jacek
[...]
Obecnie już nie da się kupić sensownej nowej przerzutki 8 rzędowej.
Całkiem znośnie działają przerzutki 9 rzędowe, ale tu znów raczej
skazany jesteś na używki; szukałbym wśród XT, LX, możliwie jak
najmłodszych i najmniej wyeksploatowanych.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Jacek
Hmmm, a czemu uważasz że powinienem kupić używkę? Wolałbym nówkę :)
PeJot
2024-02-24 18:56:14 UTC
Post by Jacek
Post by PeJot
Post by Jacek
[...]
Szukaj, ale pamiętaj że Shimano już dawno porzuciło systemy 8 rzędowe.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Jacek
2024-02-24 19:44:03 UTC
Post by PeJot
Post by Jacek
Post by PeJot
Post by Jacek
[...]
Zrozumiałem cię tak że 8-rzędowej nie kupię już bo nie produkują ale
9-rzędowe są ale jestem skazany na używki. No to pytam dlaczego na
używki? Co, 9-rzędowych też już nie produkują?
Tak nawiasem mówiąc, poszukałem naprędce XT 9 rz. i jest kompletny brak
w sklepach :) Ciekawe czy permanentny czy chwilowy. A może warto
zainteresować się przerzutkami innych producentów?
PeJot
2024-02-25 07:46:03 UTC
Post by Jacek
Post by PeJot
Post by Jacek
Post by PeJot
Post by Jacek
[...]
Produkują, ale plastik-fantastik. Wyższe grupy dawno już przeszły na
10-12 rzędów.
Post by Jacek
Tak nawiasem mówiąc, poszukałem naprędce XT 9 rz. i jest kompletny brak
w sklepach :) Ciekawe czy permanentny czy chwilowy.
Raczej permanentny, ludzie albo robią zapasy szpeju 9 rzędowego albo
wręcz inwestują kapitał - pojawia się sporo ofert kompletnego osprzętu,
a w opisie retro mtb :)
Post by Jacek
A może warto
zainteresować się przerzutkami innych producentów?
Raczej szukałbym dobrej, nie zajeżdżonej używki, Shimano LX lub XT.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Jacek
2024-02-25 07:58:04 UTC
A może warto zainteresować się przerzutkami innych producentów?
Raczej szukałbym  dobrej, nie zajeżdżonej używki, Shimano LX lub XT.
W tej chwili na Allegro są dwie oferty na Shimano XT/LX 9 rz. używki.
Cena ok. 160 zł. Problem w tym że nie sposób stwierdzić w jakim stanie
są, na oko wg. stanu plastikowych kółek i wg. opisu w dobrym ale wiesz,
na oko to chłop zmarł a kółka można wymieniać :) No nic, pokopię jeszcze
jakiś czas w ofertach tu czy tam, może coś znajdę. Dzięki za radę.
PeJot
2024-02-25 08:37:31 UTC
Post by Jacek
[...]
Na OLX około 100 zł, sporo ofert.
Post by Jacek
[...]
Poszperałbym jeszcze po sklepach, może gdzieś uda się znaleźć nowy
egzemplarz, ale trzeba mieć wiedzę który model obsługuje 9 rzędów.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Jacek
2024-02-28 14:02:09 UTC
Post by PeJot
Na OLX około 100 zł, sporo ofert.
No więc kupiłem na olx, za stówkę, Deore XT, podobno 25-letnią :)
Obmacałem i ma mniejsze luzy na zawiasach i na kółkach niż moja Acera co
ma 3/4 roku. Założyłem i działa bez pudła.
PeJot
2024-02-28 15:12:23 UTC
Post by Jacek
Post by PeJot
Na OLX około 100 zł, sporo ofert.
No więc kupiłem na olx, za stówkę, Deore XT, podobno 25-letnią :)
Obmacałem i ma mniejsze luzy na zawiasach i na kółkach niż moja Acera co
ma 3/4 roku. Założyłem i działa bez pudła.
W ogóle szukanie starszych, w dobrej kondycji części jest sportem samym
w sobie :)
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2024-03-12 14:15:08 UTC
No, qrde.
Ja mam jeszcze jedna zebatke/kasete 8 i kilka lancuchow, ale o
zachomikowaniu przerzutki zapomnialem. :-(
Titus Atomicus
Jacek
2024-03-12 16:01:55 UTC
Post by ***@somewhere.in.the.world
No, qrde.
Ja mam jeszcze jedna zebatke/kasete 8 i kilka lancuchow, ale o
zachomikowaniu przerzutki zapomnialem. :-(
Ostatni moment :) Cholera, co ja zrobię kiedy mi się ten komplet napędu
wyjeździ, a to już w 2026 na wiosnę... Co, mam se zamontować 10-rzędową
kasetę? Przecież ten wynalazek nie ma prawa działać >:)
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2024-03-14 02:27:48 UTC
Post by Jacek
[...]
No, ale dobra przerzutka 8rzedowa juz nie dostania przeciez. A moja STX RC
ma juz 25 lat. Pewnie i tak nic juz lepszego nie znajde.
Titus Atomicus
PeJot
2024-03-14 18:25:40 UTC
Post by Jacek
[...]
Możesz kupić nowszą 8, albo NOS 9.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2024-03-15 14:44:37 UTC
Post by Jacek
[...]
No, ale twierdzicie, ze na nowe lezaki i tak nie ma szans.
Ja mam 25 letnia STX RC. Czy rzeczywiscie jest sens wymieniac na 20letni
egzemplarz?
Titus Atomicus
Jacek
2024-03-15 20:58:18 UTC
Post by Jacek
[...]
No nie, nie wiem ile km zrobiłeś na tej przerzutce. Wymienia się ją jak
jest krzywa i/albo ma luzy. W zeszłym roku połamałem dwie przerzutki Sh.
Acera 8r. Jakiś pechowy rok. Przyczyna ta sama, jadę na przełaj przez
las, jakaś gałąź walnie niekorzystnie w ramię przerzutki, szprycha łapie
wózek i robi się kaszana :) Po czymś takim wymieniasz pogiętą przerzutkę
i połamany hak, no chyba że cienko z kasą to prostujesz na kowadle stare :)
A drugi powód, jak się nie połamie to po jakichś 5-6 tys. km wygląda
kijowo i ma luzy na zawiasach oraz kółkach, też trzeba wymienić i
najlepiej nie czekać tylko wymieniać z kompletem napędu. Mi komplet (na
dwa łańcuchy) wystarcza na 2 lata czyli 6 tys. km, ale jeżdżę również
zimą więc ten napęd wiecznie zabłocony i prędko się zużywa.
Więc nie patrz na wiek tylko stopień zużycia :)
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2024-03-16 02:45:36 UTC
Post by Jacek
[...]
No, wlasnie nie nie mam pojecia ile kilometrow. Kilkanascie tysiecy na
pewno.
Wygieta nie jest, kolka juz wymienialem.
Titus Atomicus
Jacek
2024-03-16 07:13:58 UTC
Post by ***@somewhere.in.the.world
No, wlasnie nie nie mam pojecia ile kilometrow. Kilkanascie tysiecy na
pewno.
Wygieta nie jest, kolka juz wymienialem.
Nie naprawiaj co nie popsute :) Jak przerzutka działa, to używaj. Ale
dobrze mieć jedną w zapasie :)
PeJot
2024-03-17 14:27:50 UTC
Post by Jacek
[...]
Wcześniej czy później taka przerzutka zacznie posyłać łańcuch w szprychy.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2024-03-17 16:37:37 UTC
Post by PeJot
[...]
No, dobra.
Kupie nowa przerzutke 8 rzedowa. STX RC lub lepsza.
Tylko gdzie?
Titus Atomicus
PeJot
2024-03-17 16:54:16 UTC
Post by PeJot
[...]
Błądzisz. Przerzutka 9 Ci obsłuży 8 rzędów. I jak dobrze poszukasz,
kupisz nową XT. Poza tym jak przerzutka kaput to i reszta szpeju zapewne
też do wymiany.
Post by ***@somewhere.in.the.world
STX RC lub lepsza.
Tylko gdzie?
:)
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2024-03-18 05:13:09 UTC
Post by PeJot
[...]
Ooooo. Ok
Post by PeJot
Poza tym jak przerzutka kaput to i reszta szpeju zapewne
też do wymiany.
Przeciez pisalem, ze mam jakis zapas.
Titus Atomicus
ąćęłńóśźż
2024-04-15 09:00:27 UTC
Szukałbym w Stanówku, np. na amazon.com, z tym że może dojść nieopłacalna wysyłka (ale w którymś sklepie jest niski zryczałtowany
koszt, zamawiałem części do pompki) i ryzyko vat.
Pamiętam, że kiedyś dzięki internetowi skompletowałem jakiś nieoczywisty zestaw typu manetka Shimano przerzutka Sram lub na odwrót,
tyle że zrezygnowałem wówczas właśnie z uwagi na koszty wysyłki.

-----
Tylko gdzie?
ąćęłńóśźż
2024-04-15 13:30:15 UTC
Ze starego archiwum wyskakuje mi
www.amazon.com/gp/product/B007Q4P7UQ/
Poszukaj, czy istnieje podobna 8/9 rzędowa.
Lub w czeluściach internetu, ze nadaje się do 8/9 rzędów z jakąś konkretną manetką (raczej tak, bo sam nie mam 10 rzędów).

-----