RATUNKU nadchodzi finis kaputt zagłada armagoogledon CO ROBIC
Olivander
2023-12-15 19:21:09 UTC
rmikke, Jacek G. i ja, Olivander, może ostatni żywi świadkowie tego, że
"Od 15 lutego 2024 roku Grupy dyskusyjne Google nie będą już obsługiwać nowych treści z Usenetu. Publikowanie treści i subskrybowanie nie będzie dozwolone, a nowe treści z Usenetu nie będą wyświetlane."
Mam nadzieję, że Precel, jak inne niedobitki Usenetu, przetrwają na innych serwerach. Radźmy tu co robić, tj. gdzie uciekać.

(google tłumaczą się, że ludziska wolą "nowoczesne" forumy, fejsbuki, tiktoki z ich cenzurą, hasłami dostępu, wymaganiami sprzętowymi, reklamami, brakiem prywatności, a usenet wg. nich przestał nieść text i niesie informacje nietekstowe i dlatego zniszczą cały support, w tym Precla, który ma tylko tekst, zero binariów, i jako tako dba o Poziom, goniąc spam i flame precz, bez haseł, cenzury, itp. Idzie "nowy wspaniały świat" kłamstw.

Osobiście NIE wolę forumów itd. POMÓŻCIE!
(Czasem się cieszę, że niedługo już mi do piachu)

alarmowo przenoszę dyskusję do osobnego wątka
zamiarów gugla nie zmienimy. radźmy gdzie uciekać...
xtf
2023-12-15 19:39:45 UTC
Post by Olivander
[...]
usenet nie znika, tylko jedne z drzwi do niego.
tędy też można: news.etarnal-september.net
PeJot
2023-12-15 20:09:28 UTC
Post by xtf
usenet nie znika, tylko jedne z drzwi do niego.
tędy też można: news.etarnal-september.net
Może i można, tylko ruch musi być, bo i ten serwer zostanie zamknięty.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
xtf
2023-12-15 21:41:25 UTC
Post by PeJot
Post by xtf
usenet nie znika, tylko jedne z drzwi do niego.
tędy też można: news.etarnal-september.net
Może i można, tylko ruch musi być, bo i ten serwer zostanie zamknięty.
może i tak, ale póki co działa :)

tu link:
https://www.eternal-september.org/RegisterNewsAccount.php?language=en
Jan Cytawa
2023-12-17 20:43:20 UTC
Post by xtf
Post by PeJot
Post by xtf
[...]
Ja używam Thunderbirda i serwera

news.icm.edu.pl

Póki co działa

Jan Cytawa
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2023-12-17 21:00:08 UTC
Post by Jan Cytawa
Post by xtf
Post by PeJot
Post by xtf
[...]
A tam jest jakas aktualna strona?
Z jakimis informacjami nt rejestracji i konfiguracji?
Bo ta jest jakos malo pomocna:
http://news.icm.edu.pl

Ze swojej strony polecam chmurke.net. Wszystko ok, i czytelnie. Tylko, ze
nie maja grup uk.x
Titus Atomicus
Jan Cytawa
2023-12-17 21:59:03 UTC
Post by ***@somewhere.in.the.world
Post by Jan Cytawa
[...]
Tego nie wiem. Uzywam Thunderbirda i w ni jest opcja przegladania grup.
Wpisałem serwer o adresie news.icm.edu.pl i bez żadnego logowania
przeglądam grupy. Przed chwilą znalazłem apke na androida

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.piaohong.newsgroup&pli=1

wpisałem serwer i coś działa. Ale na razie nie do końcca. pl.rec.rowery
zasubskrybowałem, pojawiło się drzewo z postami ale niestety treści nie
mogę pobrać.
Powalczę jeszcze

Jan Cytawa
Jan Cytawa
2023-12-17 22:06:27 UTC
Je?li mo?na to przeczyta? co napisa?em to znaczy, ?e sobie poradzi?em
--
----Android NewsGroup Reader----
2late
2023-12-18 06:33:12 UTC
Post by Jan Cytawa
Je?li mo?na to przeczyta? co napisa?em to znaczy, ?e sobie poradzi?em
Jeszcze tylko kodowanie.

https://badzi0r.wordpress.com/
Jan Cytawa
2023-12-18 13:07:24 UTC
On 17/12/2023 10:06 pm, Jan logowania przegl?dam grupy. Przed chwil? znalaz?em apke na androidahttps://play.google.com/store/apps/details?id=net.piaohong.newsgroup&pli=1wpisa?em serwer i co? dzia?a. Ale na razie nie do ko?cca. pl.rec.rowery zasubskrybowa?em, pojawi?o si? drzewo z postami ale niestety tre?ci nie mog? pobra?.Powalcz? jeszczeJan Cytawa> > > > Je?li mo?na to przeczyta? co napisa?em to znaczy, ?e sobie poradzi?emJeszcze tylko kodowanie.Pozdrawiam-- https://
--
No w?a?nie. Przez 30 lat by?em twardym bezogonkowcem, ostatnio
powoli przestawiam si? na te ogonki a tu widz? ?e znowu musz? je

Jan Cytawa wszystkie

----Android NewsGroup Reader----
2late
2023-12-18 16:48:39 UTC
[...]
Widze ze cytowanie tez ci niezle zawija.

2023-12-17 22:21:30 UTC
Post by Jan Cytawa
[...]
Ja używam iPhone. I iPada.
Jedyna sensowna apka, ktora znalazlem to News Tap. W przypadku 1-2 grup
wystarcza darmowa wersja lite.
Post by Jan Cytawa
wpisałem serwer i coś działa.
Cos dziala. Tylko bez SSL. Obawiam sie, ze niektore servery takie posty
wycinaja.
Titus Atomicus
xtf
2023-12-17 22:01:19 UTC
[...]
Podpinam się pod pytanie. Myślę o opublikowaniu aktualnej listy
_działających_ serwerów na swojej stronie i info o rejestracji w icm na
pewno będzie pomocna.
Adam W.
2023-12-21 21:54:36 UTC
Post by xtf
Post by ***@somewhere.in.the.world
Ze swojej strony polecam chmurke.net. Wszystko ok, i czytelnie. Tylko, ze
nie maja grup uk.x
A jest potrzeba? :) Można dodać, tylko nikt nie zgłaszał zapotrzebowania.
http://news.chmurka.net/lista.php
http://news.chmurka.net/
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2023-12-22 11:04:30 UTC
Post by Adam W.
[...]
To ja pisalem, nie zaden xtf. No, kilka grup uk. by mi sie przydalo (kiedys
uzywalem), ale nie chcialem zawracac glowy.

Tylko, ze musze dokladnie sprawdzic, ktore jeszcze zyja.
Titus Atomicus
Olivander
2023-12-22 11:46:28 UTC
Post by ***@somewhere.in.the.world
Tylko, ze musze dokladnie sprawdzic, ktore jeszcze zyja.
zastanawiam, się czy warto; może tak?

Adam W(łaściciel, admin i jednoosobowy dobrodziej chmurki) pisze, że może
linkować całe hierarchie, tj np. żebym np. stąd czytal de.rec.farrhad to on
woli podłączyć całą
de.*, nawet nie de.rec.* ,

ale gdyby tak wydziobywać, po jednej grupie tematycznej z całej hierarchii
językowej,
to może by wolał raczej wydziobywać np. same grupy np. rowerowe, niż
linkować
całą hierarchię niemiecką, amerykańską, angielską, francuską, rosyjską, bo
czasem
ktoś przeczyta, kosztem tego, że starsze newsy i tak zaraz znikną z braku
miejsca
serwera.

To tylko luźne, nieuczesane myśli. Dyskusja właśnie. A napisałem głównie by

się pochwalić stopką :-D Zresztą obce grupy rowerowe prócz żywej
niemieckiej,
raczej zdechły, a anglojęzyczne dawno zamieszczają tylko linki rowerowe do
tekstów prasy i nie ma tam dyskusji online, jeśli jakaś jest to pewnie na
messgrach i łocapach. Zresztą, ja też, gdyby mnie nie skazano na banicję
za krwiożerczą brutalność z messendżerowego czatu polo, też bym teraz nie
rozkminiał klienta Usenetu.

A ten mój klient ma tę wadę, że wolno tylko wczytać dwie grupy. Nie testuję

jeszcze czy mogą być na różnych serwerach. Do więcej grup trzeba płatną
wersję, niedrogą, ale ja nie inwestuję już w ten iPad, on jest na dobiciu.
--
Google news kończy feed pl.rec.rowery bo INNE grupy to binaria+spam.
Tak jak by burzyć wszystkie uczelnie USA bo T.Kaczynski był z Berkeley.
Kij im w szprychy! (I ♥ NewsTapLite5.4 + news.chmurka.net)
Adam W.
2023-12-24 12:20:54 UTC
Post by Olivander
[...]
Nie, to żaden problem. Grupy tekstowe nie zajmują dużo miejsca.
Post by Olivander
[...]
No tak, taka wada płatnych rozwiązań...
http://news.chmurka.net/
ąćęłńóśźż
2024-02-11 20:32:42 UTC
www.uzantoreto.com/ar/retention/%3Bpl.soc.prawo/

-----
Tylko, ze musze dokladnie sprawdzic, ktore jeszcze zyja. zastanawiam, się czy warto; może tak?
Adam W.
2023-12-24 12:18:10 UTC
Post by Adam W.
[...]
To ja pisalem, nie zaden xtf.
Wiem, ale cytowałem dwa posty w jednym, żeby nie mnożyć bytów.
Post by ***@somewhere.in.the.world
No, kilka grup uk. by mi sie przydalo (kiedys uzywalem), ale nie
chcialem zawracac glowy.
Tylko, ze musze dokladnie sprawdzic, ktore jeszcze zyja.
Kroki zostały poczynione :)

Dodałem grupy uk.* i de.* (na razie są ukryte), skonfigurowałem feedy
przychodzące (serwer akceptuje posty przychodzące z newsfeedów). Napisałem
do każdego feeda z prośbą o przekonfigurowanie feeda i dodanie tych grup.
Jeśli choć jeden przekonfiguruje, to dodam do niego feed wychodzący i
ujawnię grupy (na razie są ukryte, bo feedy wychodzące nie są
skonfigurowane, więc posty pisane na nie byłyby widoczne tylko na
chmurce).

Potem jeszcze upewnienie się, że grupy moderowane działają,
przekonfigurowanie statystyk, filtrów antyspamowych, itd.

Są święta, więc może się to opóźnić, ale liczę, że któryś feed niedługo
odpowie. Będzie info na chmurka.misc.
http://news.chmurka.net/
Adam W.
2023-12-24 12:51:28 UTC
Post by Adam W.
[...]
Ciałem się stało. Można testować.
http://news.chmurka.net/
Budzik
2023-12-25 12:52:32 UTC
Post by Adam W.
Post by Adam W.
[...]
Moznaby powiedziec ze dzieki tobie dinozaury na razie nie wygina...
--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
Jan Jakub Rousseau
Adam W.
2023-12-26 00:31:01 UTC
Post by Budzik
Post by Adam W.
Ciałem się stało. Można testować.
Moznaby powiedziec ze dzieki tobie dinozaury na razie nie wygina...
Oby jak najdłużej. I oby nie było tak jak z aioe, że serwer postawiony na
jednej osobie pada, gdy tej osobie pada zdrowie (nie wiem jaki był finał,
bo admin przestał mi odpisywać, ale było poważnie)...
http://news.chmurka.net/
Olivander
2023-12-26 11:00:49 UTC
Post by Adam W.
Post by Budzik
dinozaury na razie nie wygina...
Oby jak najdłużej. I oby nie było tak jak z aioe, że serwer postawiony na
jednej osobie pada, gdy tej osobie pada zdrowie
Tym szczerzej Ci wszyscy życzymy Dużo Zdrowia :-))
i cierpliwości
Post by Adam W.
http://news.chmurka.net/
rzondzi !
rmikke
2023-12-27 11:35:05 UTC
Post by Olivander
Post by Adam W.
Post by Budzik
[...]
Post by Adam W.
http://news.chmurka.net/
rzondzi !
Dobra, ciemny jestem niczym tabaka w rogu.

Mam to konto na chmurce, dostałem maila z hasłem, zainstalowałem Thunderbirda, podłączyłem do serwera, tylko za cholerę nie wiem, gdzie mam to hasło wpisać...
Adam W.
2023-12-28 10:55:49 UTC
Post by rmikke
Mam to konto na chmurce, dostałem maila z hasłem, zainstalowałem
Thunderbirda, podłączyłem do serwera, tylko za cholerę nie wiem, gdzie
mam to hasło wpisać...
Nie pyta od razu po kliknięciu na serwer na liście folderów?

Ja właśnie dodałem testowo serwer (nie używam normalnie TB) i od razu
zapytał. Tylko musi być zaznaczona wspomniana opcja w ustawieniach
(Edycja, Konfiguracja kont, news.chmurka.net, Konfiguracja serwera,
Zawsze żądaj uwierzytelniania podczas łączenia z tym serwerem).

Jak nie pyta, to zobacz w managerze haseł (Ustawienia programu, Prywatność
i bezpieczeństwo, Zachowane hasła), czy jest tam hasło dla
news.chmurka.net. Jak jest to usuń, powinien zapytać ponownie i powinieneś
mieć opcję zapisu w managerze haseł.
http://news.chmurka.net/
rmikke
2023-12-28 14:02:41 UTC
Post by Adam W.
Post by rmikke
[...]
Zasadniczo główna przyczyna była taka, że próbowałem się łączyć do
chmurka.net, zamiast do news.chmurka.net...
Adam W.
2023-12-28 15:23:25 UTC
Post by rmikke
Zasadniczo główna przyczyna była taka, że próbowałem się łączyć do
chmurka.net, zamiast do news.chmurka.net...
To wiele tłumaczy :) To są dwie różne maszyny.
http://news.chmurka.net/
Olivander
2024-01-12 20:02:54 UTC
gugiel przesunął termin na 22.02, jeszcze trochę i zmieni na prima
aprillis,
objawów gniewu ludu dalej nevidim, trudno.

niepokoi mnie, że Niemcy (dw.rec.fahhrad) wyłażą mi z przeznaczonego
przeze mnie im miejsca, tak gadają, a my tu nic. obgadują perspektywy
obowiązku kasków, widzą tu głównie złą wolę ich prawicy, chrześcijańskiej
demokracji, dyskutują nt. prawa i kierunkowskazów, różne inne technikalia,
pysznią się, że jeżdżą mimo zimy. ciężko mi ich czytać, nie rozumiem,
szkoda.

nie dziwię się, że eu-PoRD jest odległy i może nigdy nie nadejdzie, skoro
nikomu tu na tym nie zależy, tacy jesteśmy zadowoleni z tego co mamy (:-/).
trudno.

ja zepsułem mój rower na zimę, za bardzo mu napiąłem łańcuch, doszedł mróz
i go zerwałem. nie chce mi się naprawiać, "aby do wiesny". jeżdżę teraz
innym,
z zewnętrzną przerzutką i napinaczem, żal go na tę sól i piach, poza tym
błotniki w nim marne, za wąskie, cały jestem usyfiony, ale trudno.

żyw tu kto?
Kij im w szprychy! (I ♥ NewsTap + news.chmurka.net)
PeJot
2024-01-13 18:31:11 UTC
Post by Olivander
żyw tu kto?
Tak, ale stand-by mode. Rowery leżakują, trenażery też, nawet orać
basenu/pływać mi się nie chce :>
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
ąćęłńóśźż
2024-01-14 11:08:22 UTC
Tak, ale chyba latka lecą, bo jakoś nie chce mi się mimo padającego śniegu kolców zakładać ;-)
I błotniki by się przydało, nawet chyba przyszły jesienią i w wielkim pudle czekają.

-----
żyw tu kto?
Ignac
2024-01-15 17:17:22 UTC
Post by Olivander
żyw tu kto?
żegnajcie, do zobaczenia w wieczności!
Pozdrawiam Ignac
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2024-01-15 23:33:28 UTC
Post by Ignac
Post by Olivander
żyw tu kto?
żegnajcie, do zobaczenia w wieczności!
Ojej, co sie dzieje, Ignac?
Titus Atomicus
Ignac
2024-01-17 22:55:35 UTC
Post by ***@somewhere.in.the.world
Titus Atomicus
Czołem! No dzieje się. Koniec, kaput, itd.
Ja się mam dobrze, zrobiłem tylko takie pożegnanie!
Bajos
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2024-01-18 14:09:35 UTC
Post by Ignac
Czołem! No dzieje się. Koniec, kaput, itd.
Ja się mam dobrze, zrobiłem tylko takie pożegnanie!
Ale dlaczego?
Bardzo cie polubilem, chlopie…
Titus Atomicus
Ignac
2024-01-25 17:26:12 UTC
Post by Ignac
[...]
Ja Ciebie/Was też, ale niestety nic nie trwa wiecznie.
Naprawdę, czas się pożegnać.
Rzeczywistość jest bezwzględna, nie mają profitów,
wiec traktują nas jak krowę, która się nie cieli
idzie do rzeżni! :). Tak że, ten, tego,
BAJOS!
Adam W.
2024-01-29 02:40:23 UTC
Post by Ignac
Ja Ciebie/Was też, ale niestety nic nie trwa wiecznie.
Chodzi o grupy Google?
http://news.chmurka.net/
Coaster
2024-02-02 20:16:20 UTC
Post by Ignac
[...]
Ignac, nie idz ta droga!
--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

coaster

Adam W.
2024-01-29 02:39:53 UTC
Post by Olivander
żyw tu kto?
Tak, choć dawno nie zaglądałem. Ale rowerem jeżdżę raz na parę dni. 700
metrów do parkingu, bo mi się nie chce na piechotę chodzić :)
http://news.chmurka.net/
Budzik
2023-12-27 22:52:22 UTC
Post by Adam W.
Post by Budzik
Post by Adam W.
[...]
Bardzo sprytnie!
Tylu zyczen zdrowia ten na górze, kimkolwiek by nie był, nie moze sobie
od tak zlekcewazyć! ;-)
--
Pozdrawia... Budzik
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta
rmikke
Może i fajna, a jak tam się dostać?
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2023-12-17 22:12:20 UTC
Post by rmikke
[...]
Wszystko jest tutaj:
http://news.chmurka.net
Na dole strony jest link do formularza rejestracyjnego.
Titus Atomicus
1634Racine
2023-12-18 12:25:49 UTC
***@somewhere.in.the.world w news:ulnngn$c7$1$***@news.chmurka.net
[.....................]
Post by ***@somewhere.in.the.world
Ze swojej strony polecam chmurke.net. Wszystko ok, i czytelnie.
zgadza sie, z mozliwosci - dokladnie te wybralem jakis czas temu, dziala bez
zarzutu, lacznie z calkiem dobrym kontaktem z adminem, gdyby cos i jesli
cos.
Post by ***@somewhere.in.the.world
Tylko, ze nie maja grup uk.x
ale najprawdopodobniej moga miec, admin/wlasciciel serwera klarownie
wspomnial nie tak dawno, ze jesli sprawa tego typu pojawi sie - wystarczy o
tym do niego napisac.
pisz:
najlepiej od razu na serwer chmurki, czyli subskrybujac grupe *chmurka.misc*
post na te grupe; albo mail przez www chmurki.
1634Racine
2023-12-24 14:00:37 UTC
Post by 1634Racine
[.....................]
[...]
na grupie *chmurka.misc* pojawil sie post od admina chmurki:

Na prośbę części użytkowników dodałem grupy de.* i uk.*. Na razie jest
tylko jeden feed, ale sprawdziłem (napisałem na de.test i uk.test) i
działa, post jest widoczny na paru innych serwerach, na których
sprawdziłem.

Grupy dopiero wypełniają się treścią (nową, w miarę postowania), więc w
większości są puste. To normalne (nie prosiłem żadnego feeda o przesłanie
archiwalnych postów, choć jeśli jest taka potrzeba to mogę).

Do zrobienia:

- przetestowanie grup moderowanych
- dodanie kluczy (żeby właściciele hierarchii mogli automatycznie tworzyć
nowe grupy, o ile jeszcze to robią)
- dodanie pozostałych feedów (to wymaga współpracy, a są święta, więc może
potrwać, ale powysyłałem maile i czekam na odpowiedzi)
- zaktualizowanie info na stronie
- dodanie do statystyk (nie będę tworzył osobnej kategorii, podepnę pod
grupy zagraniczne)

Spamfiltr (głównie tajskiego spamu) jest już na nich uruchomiony, doszły
odpowiednie grupy chmurka.spam.*.

Miłego testowania.
xtf
2023-12-17 21:58:57 UTC
Dałbym Ci za to jakiegoś lajka albo serduszko... ale to nie social media :)
Olivander
2023-12-15 21:45:15 UTC
Post by PeJot
Post by xtf
usenet nie znika, tylko jedne z drzwi do niego.
tędy też można: news.etarnal-september.net
Może i można, tylko ruch musi być, bo i ten serwer zostanie zamknięty.
no nie, usiłowałem przeczytać https://groups.google.com/g/pl.misc.elektronika/c/0oYHbf8wlXo
i wymiękłem 19 kwietnia 12:00, DEPRECHA

wnioski nietechnicznego takie: jak google dostęp przez bramkę zniknie, to ja nie dam rady.

bo już nie chce mi się stawiać jakiegoś Thunderbirda na moim jedynym PC (z Windą XP)
by znów czytać czytnikiem.
ostatnio czytałem tylko Precla, tylko przez www, tylko telefonem lub tabletem.
a jak rozumiem september to nntp. chmurka też.

dlatego pytałem Was o czytnik nntp na komórkę. nie ma. (?)
strona www bramki "jak google", a kiedyś "jak gazeta". prymityw, text only. nie ma. (?)
to co jest = zgon Usenetu, cokolwiek ten zarozumiały dobroczyńca Arnold Ziffel pisze.

bo Precel był dla rowerzystów. Usenet był dla użyszkodników.
niekoniecznie dla informatyków-adminów

tragiczne, ale spytam: polećcie rowerową grupę whatsupa lub messengera w miarę podobną do Precla? :-((( te na których jestem są tak bardzo do dupy, że nie płaczę po nich, jak zdychają, jak zapłaczę po Preclu
rmikke
2023-12-17 00:04:49 UTC
No to może mastodon?
Jacek
2023-12-18 08:02:11 UTC
Post by Olivander
Thunderbirda na moim jedynym PC (z Windą XP)
Litości, a co cię trzyma na XP?? Dobrze że nie na DOS-ie z Arachne :)
Wypróbuj Minta.
2late
2023-12-18 16:52:53 UTC
Post by Olivander
tragiczne, ale spytam: polećcie rowerową grupę whatsupa lub messengera w
miarę podobną do Precla? :-((( te na których jestem są tak bardzo do
dupy, że nie płaczę po nich, jak zdychają, jak zapłaczę po Preclu
Sa grupy fjsbukowe lub redditowe. Bardzo dobre, brdzo precyzyjne, mozesz
znalezc grupe dotyczaca konkretnego roweru, wersjiturystycznej, lub roweru
z przyczepka. O ile angielski to nie problem.

https://badzi0r.wordpress.com/
rowerex rowerex
2023-12-19 06:13:28 UTC
Post by 2late
Sa grupy fjsbukowe lub redditowe. Bardzo dobre, brdzo precyzyjne, mozesz
znalezc grupe dotyczaca konkretnego roweru, wersjiturystycznej, lub roweru
z przyczepka. O ile angielski to nie problem.
Teraz określenie "konkretny rower" oznacza produkt nierozbieralny,
nienaprawialny i z dedykowanymi częściami - na takich "grupach" w których
uznaje się to za normę trudno o bycie zrozumianym, co trochę przerabiam na
polskich forach dyskusyjnych. Pewne rzeczy o których tu dyskutujemy są
uznawane za herezje starych dziadów, no bo np. przecież to nie problem kupić
wszystko nowe po roku użytkowania "starego modelu", bo to takie wspaniałe
nowości, nie mówiąc o bawieniu się w śrubkarstwo.

Fesjbuki i temu podobne to kolejna sprawa - próbuję tego używać, ale się
okazuje, że się nie da, bo tylko ja widzę moje posty, nikt więcej ich nie
widzi - i nie mam zamiaru rozwiązywać tego problemu. Niedawno gdzieś
się zarejestrowałem podając email, zadziałało raz, a za drugim dostałem
informację, że konto mam zablokowane, bo jakiś bot uznał, że moje konto
nie spełnia jakichś warunków, a odblokowanie jest bardzo proste: podaj
numer telefonu, to ci wyślemy kod do odblokowania - przepraszam, ale od
mojego telefonu to się odwalcie, zresztą nienawidzę telefonów komórkowych,
a posiadam takowy tylko z niezapisanego w prawie przymusu (np. bankowość).
Post by 2late
O ile angielski to nie problem.
ChatGTP pomoże, translator pomoże, ale to nie gwarantuje porozumienia.

Pozdr-
-Rowerex
2late
2023-12-19 20:08:17 UTC
Post by rowerex rowerex
Teraz określenie "konkretny rower" oznacza produkt nierozbieralny,
Dla przykladu grupa o przyczepach rowerowych:

https://www.facebook.com/groups/1586566778225832

Szansa, ze w swiecie jest jakas liczba osob ktora ma podobny problem, z
podobnym sprzetem, jest wieksza niz zawezajac wyszukiwanie do Polski.

Albo cos o skladakach:

https://www.facebook.com/groups/310270776766637

A tego sa setki. Wiekszosc pewnie ogranicza sie do zdjec lub innej amatorki
ale jak posiedzisz i poszukasz to szansa na konkrety znacznie sie zawezi.

https://badzi0r.wordpress.com/
Olivander
2023-12-21 22:48:44 UTC
panowie, jako założyciel wątku pozwolę sobie zauważyć, że bredzicie nie na
https://www.facebook.com/groups/dłuuuuuugi numer
ja nie narzekałem na brak dostępu do internetów w ogóle, ani forumów, ani
do fesjbuka.
każda potwora ma amatora, degustibus non seqitur itd. jak kto chętny, nie
dzieje mu się
krzywda, niech se idzie na grupy fejsbuka, łocapa, tiktoka czy inny portal
randkowy,
których króciutką listą wad zacząłem te wątek. a mi chodziło nie o
towarzystwo w ogóle,
tylko o Wasze towarzystwo, oraz "atfosmerę" Usenetu, bez lekram, spamu,
grafiki i
handlu żywym frajerem.
A tego sa setki. Wiekszosc pewnie ogranicza sie do zdjec lub innej amatorki
ale jak posiedzisz i poszukasz to szansa na konkrety znacznie sie zawezi
bla bla (bez obrazy, ale NTG, lub dokładniej NTW)

na szczęście usenet też jest "duży" i się broni. zapuściłem żurawia na
rowerowe strony
obcojęzyczne. o problemie rozmawiają też ma de.rec.fahhrad :-) spytałem i
oto piszę
z klienta, który ślicznie wgrał się na mój leciwy i popękany iPad. bez
standardowego
zrzędzenia "a kup se nowy", "a czemu nie masz craya, albo aira", cy cuś,
nie na temat.

a więc będę was czytał i trochę pisał nadal, gdziekolwiek będę.
na razie z klienta NewsTapLite (hergestellt in der EU) i serwera Chmurki.
łatwe. polecam.

uważam że EOT

nawet ze zrobiłem stopkę, jak za czasów Fedory i AućlukExpresa :-)
--
google news zamorduje feed pl.rec.rowery, bo na innych newsgrupach są
binaria i spam.
tak jak by zamknąć wszystkie uniwerki w USA bo tam działał T.Kaczyński
Olivander
2023-12-22 00:23:03 UTC
Post by Olivander
bla bla (bez obrazy, ale NTG, lub dokładniej NTW)
jeszcze raz przepraszam, wcale nie "nie ta grupa" i nie "nie ten wątek"
bo sam was prosiłem o odległe alternatywy
i jestem wdzięczny, tylko "sflustrowany"

a wracam jak Colombo, bo testuję stopkę :)

i by podpowiedzieć Jankowi Cytawie, że na androida nie trzeba azjatyckich
aplikacji.
Niemcy polecili PhoNews
https://play.google.com/store/apps/details?id=at.cmg.android.phonews

polecili też swoje dwa serwery, ale jeśli by chmurka miała ich, to była by
lepsza ;-)

dziś przejechałem z Gdyni-Karwin do Gdańska-Wrzeszcza w ulewnym deszczu
bez wodoodpornych ciuchów, na rowerze bez błotników. zmokła mi nawet
bielizna.
to żeby na zakończenie ocalić topiczność wątku

Kij im w szprychy! (pisane w NewsTapLite 5.4)
ąćęłńóśźż
2023-12-28 19:33:53 UTC
Akurat konkretne modele rowerów robione są często na konkretne rynki.
Inna sprawa, że o swoim modelu Gary Fishera znalazłem bardzo dużo, a o swoim modelu Gianta niczego.
To pewnie kwestia tego, czy model był na rynkach angielskojęzycznych (Anglicy mają niezłe pisma rowerowe).

-----
do Polski.
Adam W.
2023-12-21 21:58:51 UTC
Post by Olivander
ostatnio czytałem tylko Precla, tylko przez www, tylko telefonem lub tabletem.
a jak rozumiem september to nntp. chmurka też.
Tak, nie ma bramki www.

Wiem, że admin innego serwera ma taką bramkę tutaj (a w niej
uk.rec.cycling):

https://news.novabbs.org/aus+uk/

Może zgodziłby się dodać do niej polskie grupy (wszystkie lub tylko
niektóre), gdyby była taka potrzeba. Nie zaszkodzi zapytać.
Post by Olivander
cokolwiek ten zarozumiały dobroczyńca Arnold Ziffel pisze.
Aż tak źle? :)

Arnold
http://news.chmurka.net/
Olivander
2023-12-21 23:24:50 UTC
Post by Olivander
cokolwiek ten zarozumiały dobroczyńca Arnold Ziffel pisze.
Aż tak źle? :)
Arnold
cytuję całość takie to piękne :-)

ee, nie jest wcale aż tak źle :-) i w ogóle jesteście cool, że odpowiadacie
nam,
leszczom-użyszkodnikom.

list Adama naprawdę wyrwał mnie z deprechy. nie, nie wiem czy warto zawalać

Chmurkę grupami obcojęzycznymi, ale skoro usenet obcy jakoś trwa, to może
by warto. tylko... jesteście non-profit, więc... niekoniecznie. ważniejsze
przetrwanie, jak ma być tanio, prosto i działać jak burza. ale obiecuję,
że jak by były na Chmurce, to ja bym ich czytał, a czasem tam pisał.
(write noter schreiben писать)

ze swej strony, wszystkim leszczom jak ja polecam mojego klienta,
NewsTapLite
jest darmo, jest szybki, jest prosty i sam się skonfigurował, wiedza
niepotrzebna
moim zdaniem lepszy niż thunderbird, jak kto chce tyci .app na iPada

i to już naprawdę dla mnie EOT, bo jestem spełniony. ale wy piszcie dalej.
to właśnie zaleta Usenetu, że tematy błądzą i czasem zabłądzą w ciekawe
rejony
--
google news zamordowalo feed pl.rec.rowery, bo na innych newsach są binaria
i spam. tak jak by zamknąć wszystkie uczelnie w USA bo tam działał
kij im w szprychy!
Adam W.
2023-12-21 23:41:59 UTC
Post by Olivander
ee, nie jest wcale aż tak źle :-) i w ogóle jesteście cool, że
odpowiadacie nam, leszczom-użyszkodnikom.
Tak jak pisałem prywatnie, admin też człowiek :) Też piszę na Usenet, choć
akurat na grupie o rowerach mnie do tej pory nie było (tylko jeżdżę).
Post by Olivander
list Adama naprawdę wyrwał mnie z deprechy. nie, nie wiem czy warto
zawalać Chmurkę grupami obcojęzycznymi, ale skoro usenet obcy jakoś
trwa, to może by warto.
Mam grupy tzw. big 8, czyli comp, humanities, misc, news, rec, sci, soc i
talk. Są też alt. Innych hierarchii nie dodawałem, choć newsfeedy (inne
serwery, z którymi wymieniam posty) je przenoszą, bo po prostu nie było do
tej pory zainteresowania.
Post by Olivander
tylko... jesteście non-profit, więc... niekoniecznie. ważniejsze
przetrwanie, jak ma być tanio, prosto i działać jak burza. ale obiecuję,
że jak by były na Chmurce, to ja bym ich czytał, a czasem tam pisał.
(write noter schreiben pisat`)
Czyli grupy de.* :) Ok, po świętach nad tym siądę.

Co do przetrwania, to zasoby są. Serwer grup dyskusyjnych na szczęście nie
potrzebuje ich wiele jak na dzisiejsze standardy, a poszczególne
hierarchie można zamknąć w swoich "klatkach", przydzielając im określone
miejsce. Jak się przepełni, to najstarsze posty z danej hierarchii
przestaną być dostępne, ale nie wpłynie to na pozostałe.
http://news.chmurka.net/
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
2023-12-22 17:48:31 UTC
Olivander <***@wirtualna.taka.pl> wrote:
)
Post by Olivander
[...]
A w czym lepszy od Thunderbirda poza tym, ze nie ma Thunderbirda na iPada?
Ja faktycznie juz dawno wybralem NewsTapLite. A po zakupie iPada dokupilem
platnego NewsTap. Nic lepszego nie znalazlem, a wybor apek do usenetu jest
bardzo ograniczony.
Niemniej jednak, brakuje mi tu kilka ficzerow do walkin ze spamem. Po
pierwsze, mozliwosci zaznaczania wielu watkow/artykulow do zbiorczego
kasowania.
Po drugie dobrego i wygodnego KFa (trzeba kombinowac z filtrami).
Titus Atomicus
Olivander
2023-12-22 19:03:32 UTC
***@somewhere.in.the.world <***@invalid.invalid> wrote:
(NewsTapLite)
Post by ***@somewhere.in.the.world
A w czym lepszy od Thunderbirda poza tym, ze nie ma Thunderbirda na iPada?
...że istnieje?
wiesz, ja myślałem że w aplu nie ma nic, totalnie. Że wszystkie czytaki
newsów
są do rss. Odkrycie NewsTap to był dla mnie pozytywny przełom. I że się
wczytał
na mój antyk (os10.3.3). Owszem, już dostrzegam wady, choć do poziomu..
Post by ***@somewhere.in.the.world
brak (..) mozliwosci zaznaczania wielu watkow/artykulow do zbiorczego
kasowania (..) dobrego i wygodnego KFa (trzeba kombinowac z filtrami).
..jeszcze nie dotarłem. Na razie brakuje mi odpowiadania mailem (w Lite
chyba
nie ma) oraz zawijania wierszy. Oraz, póki Adam nie doda de.rec.* , reszty
usenetu,
ale to pikuś. Za to odkryłem, że mogę stąd wczytać linki i w nich pisać,
bez
przechodzenia do przeglądarki (link od xrl). Kodowanie, porty, ustawiły się

same. Resztę śledzę przez google i narkive. Obserwuję tam objawy oburzenia

usenetu na google, ale małe, więc nie mam nadziei na odwrót od
armagoogledonu.

Wiecie, ja ostatnio nie umiałem zakładać wątków w google groups, bo ukryli
tę opcję w innym miejscu. Trywialne. A że dodatkowo byłem zakręcony, a
na statku internet był woooolny, to znikłem na jakiś czas. Takie buty.

Niestety, mój ipad zdycha, może jednak jeszcze pociągnie do lata, to
dlatego Lite.
I tak ostatnio czytam i piszę tylko precla, rzadko czytam, jeszcze rzadziej
piszę
gdziekolwiek indziej w usenecie. Wkrótce i tak czeka mnie migracja do
andruta
(jeśli nie do piachu) liczę więc, że ktoś przetrze szlak w andrucie, nie
tylko
przez azjatycką, źle kodującą i wywijającą apkę.

Natomiast kiedyś udało mi się podwoić feed innej grupy, a moje wątki same
rosły, stare czasy, jak jeszcze pl Usenet był duży, choć już schyłkowy.
Może
gdyby ludziska mieli po co, to wrócili by tu?

Niszowe grupy wróciły do ostrego koła, sam zrobiłem penny farthinga, a w
uk i rajchu jest kupę zjazdów tych bicykli; żeglarstwo trwa w formie
hi-tech
rozrywki, konie i kowalstwo dymarkowe też, więc powroty do starych
technologii czasem się zdarzają. Oczywiście samo się nie zrobi, ale trudno
se robić krzywdę poczuciem misji. Tym większa chwała Adamowi-Z-Chmurki.

Zresztą, objawem powrotu była by obecność strasznie młodych i okropnie
denerwujących gostków, bolało by, pewnie cierpieli byśmy i niektórzy ze
starej ekipy by uciekli. Więc raczej będziemy sobie tak dogorywać, póki
nie wpadnie tu takie stado Ziutków Odnowicieli. Aaapage.

Wszystkim życzę możliwie jak Najweselszych Świąt Bożonarodzeniowych
i żebyśmy zdrowi byli.
ąćęłńóśźż
2023-12-27 09:44:54 UTC
MS Live Mail (z pakietu MS Essentials) działa pod Win XP.
Inna sprawa, że do grup lepszy był stary MS Outlook Express, instrukcje jak postawić znajdziesz na właściwej windowsom ... grupie
;-)
Ale najprościej to chyba mieć jakiś czytnik na pendrajwie, żeby nie zaśmiecać Win.

-----
Jan Cytawa
2023-12-17 20:40:03 UTC
Post by Olivander
[...]
Gdzie były grupy przed Googlami? Ja nie pamietam. To bylo tak dawno.
Nasza grupa nigdy nie niosła treści multimedialnych. Komuś tak proste
rozwiązania przeszkadzają?

Jan Cytawa
rowerex rowerex
2024-02-22 07:16:08 UTC
Post by Olivander
[...]
Nadejszła wiekopomna chwila i jest 22, ciekawe czy dzisiaj jeszcze zadziała przez gugla.

Pozdr-
-Rowerex
Coaster
2024-02-22 18:01:14 UTC
rmikke
5:31 PM (1 hour ago)
A może to mi się uda wysłać ostatnią wiadomość z gugla na precla?
Na grupach/stronie gugla jest, w Usenecie nie ma:/
(Wkleilem tu Twoj post orydynarnie z gugli)