Długość suportu przy korbie acera.
Michał Michnowicz
2007-05-29 21:26:17 UTC

W związku ze zużyciem zębatek w starej korbie, kupiłem ze względu na
ceną nową korbę shimano acera - model FC-M341. Jak chciałem założyć ją
do starego pakietu, to okazało się, że ośka jest zbyt krótka (110) a
korba obiera się o mufę suportową.
W pedefach na stronie shimano znalazłem informację, że w celu uzyskania
lini łańcucha 50 mm trzeba użyć ośki o długości aż 123 mm. Przy okazji,
czy taka linia dla napędu ośmiorzędowego jest w porządku?
Próbowałem znaleźć taki suport, ale jest to dość ciężkie, więc zostaje
zakup przez net i wolałbym potem nie martwić się nietrafionym rozmiarem.
Mufę mam niestety 73mm (rama trek mtb) co dość mocno ogranicza wybór.
W związku z tym kogoś bardziej biegłego w dokumentacji prosiłbym o
wypowiedzenie się w temacie długości ośki.
Poniżej link do strony opisującej wspomnianą wyżej korbę:
http://tnij.org/1ph
Dominik Mirowski
2007-05-29 22:01:58 UTC
Post by Michał Michnowicz
[...]
Ja wole linie 47,5 ale jest dokładnie tak jak napisali w siemano - zalecana
jest linia 50 i wchodzi suport 122,5 :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA
M&C
2007-05-30 06:20:49 UTC
Post by Dominik Mirowski
Post by Michał Michnowicz
[...]
Niestety kupiłem taką oś i tak na prawdę jest za długa. Suport shimano.
Na długość przy regulacji narzekano w cykliście (ciszej) i Krajek Syn
-troszkę głośniej. Więc tabelki shimano tym razem to chyba raczej
shitmano. Myślę, że 118 byłaby bardziej OK.

Koś chętny na mało używany pakiet shimano 122,5? Przebieg minimalny
miesiąc chyba, jakieś 500 km.

Cyprian
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home
PAWEŁ[LUB]i
2007-05-30 06:41:21 UTC
Michał Michnowicz pisze:
[ciach]

118ke zakladaj, bedzie pasowac
--
jedyny jedynie słuszny i prawdziwy Nocny Patrol z Lublina
http://nocnypatrol.org
Michał Michnowicz
2007-05-30 07:12:05 UTC
Post by PAWEŁ[LUB]i
118ke zakladaj, bedzie pasowac
Co ciekawe,spytałem zarówno sprzedawcę korby jak i inny sklep.
Odpowiedzi były zupełnie różne.
Sklep w którym kupiłem korbę zaleca oś 113, a ten drugi - minimum 121.
I bądź tu mądry.
M&C
2007-05-30 07:38:03 UTC
Post by Michał Michnowicz
Post by PAWEŁ[LUB]i
[...]
Mój poprzedni suport miał 113. Nie dało się założyć korby.

Cyprian
Michał Michnowicz
2007-05-30 11:16:23 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
M&C
2007-05-30 11:21:19 UTC
Post by Michał Michnowicz
Post by M&C
Mój poprzedni suport miał 113. Nie dało się założyć korby.
Cyprian
Cały czas mówimy o korbie FC-M341?
Bo jeśli tak:-) to może faktycznie lepiej 118.
Dokładnie ten model. Przednią przerzutkę mam wyciągniętą na maksa a
napęd mi dziwnie dzwoni. Sprawdź czy w komplecie z korbą dostałeś ten
pierścień z tworzywa chroniący przed zakleszczeniem łańcucha w razie
spadnięcia z najmniejszej koronki.

Cyprian
Michał Michnowicz
Pierścień jest. Dziś jadę poszukać na mieście suportu,.
PAWEŁ[LUB]i
2007-05-30 20:23:59 UTC
Post by Michał Michnowicz
Post by PAWEŁ[LUB]i
[...]
Michale, przymierzając na sucho oś suportu widać jak głęboko ona wchodzi
w korbę w czym problem, zewnętrzna część prawej miski suportu winna być
ciut przed linią tworzoną wirtualnie przez najmniejszą zębatkę, tzn ciut
na zewnątrz a nie w kierunku środkowej zębatki