cło z usa
arek-dh
2005-01-05 15:34:46 UTC
Witam

szukalem w googlach ale nie znalazlem jednoznacznego info na temat
naliczania c³a na czêsci z usa
np. rama o wartosci 500$ ile zaplace cla i czy bedzie vat?

z gory dziekuje

arek
Dominik Mirowski
2005-01-05 15:56:12 UTC
Post by arek-dh
szukalem w googlach ale nie znalazlem jednoznacznego info na temat
naliczania cła na częsci z usa
np. rama o wartosci 500$ ile zaplace cla i czy bedzie vat?
9% cła za części + 22% vatu => ca 660+grosze $
--
Dominik "Szem" Mirowski
e-mail NA
Yans van Horn
2005-01-05 18:02:37 UTC
Post by arek-dh
szukalem w googlach ale nie znalazlem jednoznacznego info na temat
naliczania c³a na czêsci z usa
np. rama o wartosci 500$ ile zaplace cla i czy bedzie vat?
9% c³a za czê¶ci + 22% vatu => ca 660+grosze $
Z wlasnego doswiadczenia wiem (amortyzator w okolicach marca 2004?), jest
to: (wartosc_ramy + koszt_przesylki) * 1.035 * 1.22 (clo i vat)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
antek
2005-01-05 18:49:00 UTC
Post by arek-dh
szukalem w googlach ale nie znalazlem jednoznacznego info na temat
naliczania c³a na czêsci z usa
np. rama o wartosci 500$ ile zaplace cla i czy bedzie vat?
Jesli ktos dobrze zapakuje paczke to nie bedzie cla. Ja wysylalem rame
Weylessa, miesiac temu i nic nie zaplacilem.
Przemo Siedzinski
2005-01-05 19:20:33 UTC
Post by antek
Jesli ktos dobrze zapakuje paczke to nie bedzie cla. Ja wysylalem rame
Weylessa, miesiac temu i nic nie zaplacilem.
To nie zalezy od opakowania tylko od zadeklarowanej zawartosci i jej
wartosci. Calkiem niedawno (latem) zaplacilem clo i vat od widelca ktorego
wartosc kolega okreslil na $100. Zasada jest prosta: kazda sztuka o wartosci
powyzej 45E moze byc oclona (wlasciwie to musi, ale czasem sie udaje...).

yeti
antek
2005-01-05 19:35:00 UTC
Post by Przemo Siedzinski
[...]
Byla wpisana realna wartosc ok. $500 i w deklaracji byla wpisana dokladna
zawartosc - nowa rama. W tamtym roku wysylalem widelec i tez sie udalo :) To
ja juz nie wiem... :)

Pozdrawiam
antek
2005-01-05 20:00:41 UTC
CIACH
I jeszcze jedno, na obydwu paczkach byly pieczatki "przekazano do oclenia"
Michal 'chrzanek' Chrzanowski
2005-01-06 00:38:24 UTC
z clem sprawa wyglada tak, ze jak celnikowi sie spodoba tak to ocli :)
Kazda paczka, ktorej wartosc na ubezpieczeniu, wraz z kosztem przesylki
przekracza 45E powinna podlegac ocleniu. Natomiast czy bedzie podlegac,
czy nie to kwestiainterperetacji przez celnika.
Sam sprowadzalem aparat z ebaya, paczka byla ubezpieczona na 510$ i cla
niet.
To bylo szczescie, ale takie przypadki sie zdazaja

Jezeli cos sie zacina - uzyj sily. Gdy sie zlamie to znaczy, ze i tak
wymagalo wymiany. Ten Murphy to madry czlowiek

chrzanek malpa supernet kropka peel
gg#: 1947365
www.wudamtb.prv.pl
Stanis³aw Pelc
2005-01-05 21:36:25 UTC
Wrocilem wczoraj ze stanow. Troche sie obawialem bo kupilem pare rzeczy do
roweru. Na szczescie jestem z Krakowa a lotow z NYC do Krakowa w zimie nie
ma bezposrednich wiec lecialem NYC - Warszawa - Krakow. Na lotnisku w
stanach powiedzialem bardzo milej pani zeby od razu bagaz poszedl na samolot
do Krakowa. Tak sie tez stalo i uniknalem panow celnikow, ktorzy juuuuz
czychali na takich jak ja w Warszawie. Polaczenia Warszawa - Krakow to
polaczenie krajowe wiec w Krk celnikow nie bylo :-)
k***@gazeta.pl
2005-01-06 09:11:57 UTC
Post by Stanis³aw Pelc
[...]
Chyba straszysz trochę kolegów....
nie jest aż tak strasznie na cle.
W sierpniu 2004 kuzyn (N.Y. > W-wa) przywiózł mi nowiuśkiego Black-a i nikt
słowem się nie odezwał odnoścnie sprzętu. Ani, ani ile to jest warte (a było
dużo warte)
Tydzień temu dostałem od niego paczkę (lotniczą) o zadeklarowanej wartości 100$
i też bez komplikacji. W środku same kosztowne graty i spokój.

No ale ja mam jeszce małe doświadczenie szmuglerskie i może się nie znam.
Pozdrawiam
CZARAS - kupujcie w USA (jak macie jak) bo tanio jak diabli :-)
MarcinK
2005-01-06 11:12:38 UTC
Post by k***@gazeta.pl
No ale ja mam jeszce małe doświadczenie szmuglerskie i może się nie znam.
Pozdrawiam
CZARAS - kupujcie w USA (jak macie jak) bo tanio jak diabli :-)
Dzięki za dobre słowo, chyba się w końcu odważę na zakupy w US
marcin
k***@gazeta.pl
2005-01-06 11:19:01 UTC
Post by MarcinK
Dzięki za dobre słowo, chyba się w końcu odważę na zakupy w US
marcin
Drobiazg...
Ja też się "bałem" komplikacji celnych, kosztów przesyłki itp.
Ale wszystko poszło sprawnie.
Graty kupiłem tanio, ziomek przekakował, napał paczke przez tanią agencje
wysyłkowoą i poleciało w chmury (koszt przesyłki 2$ za funta wagi - dla
ciekawskich).
Dostałem paczkę wcześniej niz sie tego spodziwałem.
Później Western Union (przekazanie $$$ - sposób nietani ale szybki)
i po spraawie.

Wszystko jest pięknie jak masz na miejscu "swojego" człowieka.
Gorzej jak kombinujesz sam, przez ocean... i masz na wszystko oficjalne kwitki,
faktury itp.

P.S.
ale tamte ceny sa powalające,
gdzie my żyjemy ???

Zdravko
CZARAS
Stanis³aw Pelc
2005-01-06 20:53:21 UTC
Chyba straszysz trochê kolegów....
nie jest a¿ tak strasznie na cle.
W sierpniu 2004 kuzyn (N.Y. > W-wa) przywióz³ mi nowiu¶kiego Black-a i nikt
s³owem siê nie odezwa³ odno¶cnie sprzêtu. Ani, ani ile to jest warte (a by³o
du¿o warte)
Tydzieñ temu dosta³em od niego paczkê (lotnicz±) o zadeklarowanej warto¶ci
100$
i te¿ bez komplikacji. W ¶rodku same kosztowne graty i spokój.

No ale ja mam jeszce ma³e do¶wiadczenie szmuglerskie i mo¿e siê nie znam.
Pozdrawiam
CZARAS - kupujcie w USA (jak macie jak) bo tanio jak diabli :-)

--

Sluchaj... Wcale nie chcialem przestraszyc kolegow. Zazwyczaj na granicy
jest w porzadku tzn bez problemow ale lepiej brac pod uwage to, ze moga
bede sie denerwowal :-)
Tomasz Minkiewicz
2005-01-07 17:18:39 UTC
Post by k***@gazeta.pl
kupujcie w USA (jak macie jak) bo tanio jak diabli :-)
A możecie polecić jakiś dobry tamtejszy sklep internetowy
(szczególnie tani być nie musi, skoro w całych Stanach tak
osobliwie tanio :)), ale żeby wybór był duży i można było płacić
przy odbiorze paczki (mojej bidnej karty pewnie nikt za granicą
nie honoruje)?
Nie muszą mi tego do Polski przysyłać. Zupełnie wystarczy mi taki,
który tylko po USA rozsyła.
--
***@interia.pl

Kupiłem rower. Odrzut z eksportu do Anglii.
Nie jeżdżę, bo ma kierownicę z drugiej strony.
(OT.TO)

Database (slave) 0.032939 s
44.2813 kB
Benchmark Min Max Average Total
SELECT `lang` FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_url` = 'pl.rec.rowery' (4)
0.000196 s
0.000267 s
0.000221 s
0.000885 s
2.2344 kB
2.3672 kB
2.2676 kB
9.0703 kB
SELECT `code`, `name` FROM `lang` WHERE `code` = 'pl' (3)
0.000160 s
0.000173 s
0.000166 s
0.000497 s
2.4141 kB
2.4141 kB
2.4141 kB
7.2422 kB
SELECT * FROM `lang` WHERE `code` = 'pl' (1)
0.000225 s
0.000225 s
0.000225 s
0.000225 s
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
SELECT * FROM `thread` WHERE `hash` = 'kLVzQ13g' (1)
0.000497 s
0.000497 s
0.000497 s
0.000497 s
4.2578 kB
4.2578 kB
4.2578 kB
4.2578 kB
SELECT * FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_id` = '49436' (1)
0.000524 s
0.000524 s
0.000524 s
0.000524 s
5.8047 kB
5.8047 kB
5.8047 kB
5.8047 kB
SELECT * FROM `temp_simthread` WHERE `hash` = 'kLVzQ13g' (1)
0.020959 s
0.020959 s
0.020959 s
0.020959 s
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
SELECT text_res, img_res, manual FROM porndetect WHERE hash = 'kLVzQ13g' AND page = 1 (1)
0.009352 s
0.009352 s
0.009352 s
0.009352 s
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
Kohana 0.017677 s
69.8047 kB
Benchmark Min Max Average Total
find_file (109)
0.000015 s
0.004772 s
0.000162 s
0.017677 s
0.5234 kB
2.1563 kB
0.6404 kB
69.8047 kB
Requests 0.148822 s
571.9609 kB
Benchmark Min Max Average Total
"kLVzQ13g/c-o-z-usa" (1)
0.152393 s
0.152393 s
0.152393 s
0.152393 s
599.9688 kB
599.9688 kB
599.9688 kB
599.9688 kB
Thread controller 0.001557 s
27.7031 kB
Benchmark Min Max Average Total
Init (1)
0.001557 s
0.001557 s
0.001557 s
0.001557 s
27.7031 kB
27.7031 kB
27.7031 kB
27.7031 kB
Thread parsing 0.082326 s
164.0156 kB
Benchmark Min Max Average Total
Other (2)
0.009832 s
0.023535 s
0.016684 s
0.033367 s
24.8828 kB
26.4922 kB
25.6875 kB
51.3750 kB
PHP Post Parsing (1)
0.011007 s
0.011007 s
0.011007 s
0.011007 s
85.7734 kB
85.7734 kB
85.7734 kB
85.7734 kB
C++ Post Parsing (1)
0.036774 s
0.036774 s
0.036774 s
0.036774 s
11.8594 kB
11.8594 kB
11.8594 kB
11.8594 kB
Three (1)
0.001178 s
0.001178 s
0.001178 s
0.001178 s
15.0078 kB
15.0078 kB
15.0078 kB
15.0078 kB
Load & uncompress 0.023415 s
23.1563 kB
Benchmark Min Max Average Total
load_thread (1)
0.023415 s
0.023415 s
0.023415 s
0.023415 s
23.1563 kB
23.1563 kB
23.1563 kB
23.1563 kB
Application Execution (507) 0.020666 s 33.418700 s 0.198094 s 0.174183 s
749.6172 kB 4,534.3750 kB 1,358.6092 kB 1,215.6563 kB