Tylna amortyzacja - 3 typy
pablo eldiablo
2006-01-11 13:48:46 UTC
Witam,

poszukiwania nowego dampera zawezilem na dzien dzisiejszy do trzech modeli:
- RockShox Ario z lockout'em (cena ok. 800zl z rabatem)
http://harfa-harryson.com.pl/rockshox-tylne.htm
- DNM AO-5RL (ok. 750 zl)
http://www.dnmsuspension.com/pro_air_ao_5rl.htm
- X-Fusion O2RC (ok. 700 zl)
http://www.x-fusion-shox.com/O2RC.html
Wszystkie sa powietrzne, z blokada skoku, w zblizonej cenie, RS jest
najlzejszy (i najdrozszy), ale roznice nie sa powalajace. Zastanawiam sie,
bo chce wybrac najmniej awaryjny i najlepiej pracujacy.
Chetnie uslyszalbym opinie osob, ktore uzywaly ktoregos z w/w. Jestem
przyzwyczajony do bezobslugowosci sprzetu i nie chcialbym tego zmieniac ;)
Nie zamierzam jezdzic z pompka, bo damper zacznie zaraz gubic powietrze,
albo serwisowac co 30h 'aby byc w zgodzie z instrukcja obslugi'...
Dodam, ze amortyzator bedzie jezdzil intensywnie (xc/maraton), bez
katowania skokami z urwisk i dachow ;) Caly rower mam raczej wycieniowany,
wiec hardkorowy downhill po kamieniach wielkosci telewizorow czy dropy
odpadaja ;)
Z gory dzieki za pomoc,

pozdrawiam,
pablo eldiablo
Bicycle races are coming your way, so forget all your duties oh yeah!
verx
2006-01-11 18:15:51 UTC
Post by pablo eldiablo
- X-Fusion O2RC (ok. 700 zl)
http://www.x-fusion-shox.com/O2RC.html
Mam podobny model (O2-RL) i musze powiedziec, ze sprawuje sie dobrze,
ale
na poczatku spotkala mnie niemila niespodzianka, gdyz padl po jakis
50km. Minusem tej firmy jest to, ze serwis (gwarancyjny) najblizszy
jest
w .de (chyba, ze od czerwca cos sie zmienilo) , ale musze powiedziec,
ze
serwis dobrze sie sprawil, bo wrocil naprawiony i do tej pory dziala
bez zarzutu.

Jesli chodzi o dzialanie to niestety nie mam do czego porownywac
(chyba, ze do tego samego z zepsutym tlumieniem, hehe) wiec ciezko
sie wypowiadac na temat amortyzacji jako takiej. Moge powiedziec, ze
wyglada solidnie, nie pluje olejem regulacja dziala dobrze i nie traci
powietrza.

Pozdrawiam,

LK
Express
2006-01-11 19:43:02 UTC
Post by pablo eldiablo
[...]
Olać.
Post by pablo eldiablo
Z gory dzieki za pomoc,
RS MC 3.3. Przynajmniej nie bedzie bujał. Jak na mój gust najlepszy
wybór do maratonowego fulla. Foxy i Swingery też sie nadadzą.
pablo eldiablo
2006-01-12 08:36:21 UTC
Post by Express
Post by pablo eldiablo
[...]
?
Bo nie maja 'antybujakow'..?
Post by Express
RS MC 3.3. Przynajmniej nie bedzie bujał. Jak na mój gust najlepszy
wybór do maratonowego fulla. Foxy i Swingery też sie nadadzą.
Tak Ci sie wydaje, czy jezdziles na tym? I ewentualnie gdzie i za ile mozna
go w Polsce kupic? Na stronie harfy sa tylko 3 modele, MC 3.3 wsrod nich
nie ma.. ;/
Foxy odpadaja ze wzgledu na cene..

Wiem, ze jezdzisz na fullu, wiec chetnie uslyszalbym Twoja opinie: czy
bardziej przydatny do jazdy w warunkach mieszanych (gory/sciezki
lesne/szutry/asfalt) bylby system zapobiegajacy bujaniu, czy lockout?

Dzieki i pozdr.,
pablo eldiablo
Bicycle races are coming your way, so forget all your duties oh yeah!
Express
2006-01-12 16:33:59 UTC
Post by pablo eldiablo
Bo nie maja 'antybujakow'..?
Ano. Chyba, ze masz niebujające zawieszenie....
Post by pablo eldiablo
Tak Ci sie wydaje, czy jezdziles na tym?
Na razie mi sie wydaje, ale moje wydawanie sie opieram na
doświadczeniach z RS REBA, w którym to sztućcu stosowany jest Motion
Control i musze powiedzieć, że to działa
Post by pablo eldiablo
I ewentualnie gdzie i za ile mozna
go w Polsce kupic? Na stronie harfy sa tylko 3 modele, MC 3.3 wsrod nich
nie ma.. ;/
Widziałem w katalogu Harfy na 2006, wiec powinno być do kupienia za
jakiś czas w sklepach współpracujących z Harfą i sprzedających RS.
Post by pablo eldiablo
Foxy odpadaja ze wzgledu na cene..
W przypadku RS MC 3.3 cena też nie jest niestety mała. Nieco drożej niż
ARIO.
Post by pablo eldiablo
Wiem, ze jezdzisz na fullu, wiec chetnie uslyszalbym Twoja opinie: czy
bardziej przydatny do jazdy w warunkach mieszanych (gory/sciezki
lesne/szutry/asfalt) bylby system zapobiegajacy bujaniu, czy lockout?
Zdecydowanie wybrałbym system zapobiegający bujaniu. Choćby dlatego,
żeby przy podjeżdżaniu wybierało, kamienie i korzenie. Motion Control
właśnie tak działa po wyregulowaniu. Przy wolnych impulsach
(pedałowanie) zostaje zablokowane, a kiedy uderzysz w przeszkodę
(kamień, korzeń, itp) otwiera sie FloodGate i amor się ugina jakby nie
był przyblokowany.
Jakbym chciał zablokować zawieszenie to przesiadłbym sie na sztywniaka.
arczii
2006-01-16 11:56:17 UTC
Post by Express
. Przy wolnych impulsach
(peda³owanie) zostaje zablokowane, a kiedy uderzysz w przeszkodê
(kamieñ, korzeñ, itp) otwiera sie FloodGate i amor siê ugina jakby nie
by³ przyblokowany.
na stojaka ?

a.t.