[tech] przerobka sterow gwintowanych na ahead ?
Lipnicma
2007-04-19 12:33:37 UTC
Czy ma ktoś jakieś doświadczenie w temacie przerabiania sterów z gwintem na
system ahead? Chodzi mi generalnie o to, czy po zeszlifowaniu wewnętrzych
gwintów i górnej zwężonej części konieczny jest szlif pod klin, który jest
standardowo w większości sterów ahead? Albo inaczej - czy taki klin jest
potrzebny, czy wystarczy dobre spasowanie górnej części sterów z rurą
sterową?
Kiedyś widziałem takie przerobione stery na allegro, ale niestety bylo to
dawno i nie dotrę już do osoby która to robiła.
Liczę na wszelką konstuktywną pomoc :)
--
pozdROWienia
lipnicma
Zygmunt M. Zarzecki
2007-04-19 12:41:59 UTC
Post by Lipnicma
Kiedyś widziałem takie przerobione stery na allegro, ale niestety bylo to
dawno i nie dotrę już do osoby która to robiła.
Spróbuj tu:
http://www.allegro.archiver.pl/

zyga
--
warning!
http://zarzecki.com
Lipnicma
2007-04-19 13:46:53 UTC
Post by Zygmunt M. Zarzecki
http://www.allegro.archiver.pl/
Jakbym pamiętał numer aukcji, to może bym znalazł ;)
lipnicma
Zygmunt M. Zarzecki
2007-04-19 14:10:38 UTC
Post by Lipnicma
Post by Zygmunt M. Zarzecki
http://www.allegro.archiver.pl/
Jakbym pamiętał numer aukcji, to może bym znalazł ;)
PO dacie spróbuj.

zyga
--
warning!
http://zarzecki.com
P***@o2.pl
2007-04-19 12:49:01 UTC
Post by Lipnicma
[...]
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne. Nie kombinowałbym z
bazowaniem bezpośrenio na średnicy rury - ostatecznie klin po coś jest.
Jak masz możliwości w kierunku precyzyjnej obróbki i nie wiesz co zrobić
ze sterami gwintowanymi - mogę podpowiedzieć.
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
Lipnicma
2007-04-19 13:00:50 UTC
Post by P***@o2.pl
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne. Nie kombinowałbym z
bazowaniem bezpośrenio na średnicy rury - ostatecznie klin po coś jest.
Ten klin ma chyba za zadanie dopasować się idealnie do rury sterowej, więc
jakbym spasował idealnie górną część sterów wyszłoby na jedno.
Post by P***@o2.pl
Jak masz możliwości w kierunku precyzyjnej obróbki
Precyzyjną obróbkę mogę wykonać tylko różnymi rodzajami pilników ;)
Post by P***@o2.pl
i nie wiesz co zrobić ze sterami gwintowanymi - mogę podpowiedzieć.
Co mogę zrobić???
lipnicma
dziki
2007-04-19 13:34:57 UTC
Post by Lipnicma
Ten klin ma chyba za zadanie dopasować się idealnie do rury sterowej, więc
jakbym spasował idealnie górną część sterów wyszłoby na jedno.
bez tego klina to by ci rura u gory na boki gonila. IMO samym mostkiem to
moze skasujesz, ale i tak sie pojawi, bo za duze sily tam dzialaja. Nowe
stery 1 cal Pointa sa na allegro za 40zl wiec zastanow sie czy warto tracic
czas i ew. w przyszlosci nerwy na takie eksperymenty.

pozdrawiam,
dziki.
Lipnicma
2007-04-19 13:45:27 UTC
Post by dziki
bez tego klina to by ci rura u gory na boki gonila.
No tak, bo górna część sterów jest niespasowana wymiarowo z rurą sterową.
Post by dziki
Nowe stery 1 cal Pointa sa na allegro za 40zl wiec zastanow sie czy warto tracic
czas i ew. w przyszlosci nerwy na takie eksperymenty.
Gdyby chodziło o standardowe stery nie nudziłbym. Stery ahead takie jak
potrzebuję kosztują powyżej 400zł i są nie do kupienia w Polsce.
lipa
dziki
2007-04-19 13:58:39 UTC
Post by Lipnicma
Gdyby chodziło o standardowe stery nie nudziłbym. Stery ahead takie jak
potrzebuję kosztują powyżej 400zł i są nie do kupienia w Polsce.
to pochwal sie co to masz za nietypowa rame i stery, bo te mostki na klinek
byly na 1 cal AFAIK.

pozdrawiam,
dziki.
Lipnicma
2007-04-19 14:21:11 UTC
Post by dziki
to pochwal sie co to masz za nietypowa rame i stery,
Pisałem niedawno w temacie: redukcja sterow 1 1/4" na 1 1/8" :)
Stery to mavic 316
Post by dziki
bo te mostki na klinek byly na 1 cal AFAIK.
Mosktki na klin są w gwintowanych rurach na 1" i na 1 1/8"
lipnicma
Rado bladteth Rzeznicki
2007-04-29 16:13:39 UTC
Post by Lipnicma
Post by dziki
to pochwal sie co to masz za nietypowa rame i stery,
Pisałem niedawno w temacie: redukcja sterow 1 1/4" na 1 1/8" :)
Stery to mavic 316
Te stery miały chyba dość specyficzną budowę - górny konus nie wymagał
dużego klucza płaskiego, ale imbusów do skasowania luzów. To raczej
ciężko będzie przerobić pod niegwintowaną sterówkę. Jeśli masz dostęp
do tokarki, to może by się udało, ale pilnikiem nie ma szans.
Post by Lipnicma
Post by dziki
bo te mostki na klinek byly na 1 cal AFAIK.
Mosktki na klin są w gwintowanych rurach na 1" i na 1 1/8"
Są też na 1 1/4", np. Mavic 317. W moim Fusionie mam taki rozmiar,
ale nie czuję potrzeby wymiany sztywnego widelca na amora, zwłaszcza
że kierownica "buja się" na amortyzowanym Girvinie :-)
--
Pozdrawiam!
Rado bladteth Rzeźnicki
http://coogee.republika.pl/masy - sprawdź zanim kupisz odważnik
Lipnicma
2007-04-29 19:31:16 UTC
Post by Rado bladteth Rzeznicki
Te stery miały chyba dość specyficzną budowę - górny konus nie wymagał
dużego klucza płaskiego, ale imbusów do skasowania luzów.
Śruba na imbus służy do ściśnięcia kilku zwojów gwintu, tak aby nie dało
się kręcić całym górnym konusem.
Post by Rado bladteth Rzeznicki
To raczej
ciężko będzie przerobić pod niegwintowaną sterówkę. Jeśli masz dostęp
do tokarki, to może by się udało, ale pilnikiem nie ma szans.
Myślałem, że pozbawię tej górnej nakrętki-bieżni gwintu, tak aby na ciasno
wchodziła na rurę. Dodatkowo zacisnę te kilka zwojów ściskanych na imbus na
rurze, aby górna bieżnia nie dostawała luzów. Pytanie tylko, czy duże siły,
które przychodzą na stery, nie spowodują rozchwiania mi tej górnej bieżni i
powstawania notorycznych luzów?
=== pozdROW ===
=== lipnicma ===
==================
Rado bladteth Rzeznicki
2007-04-29 21:31:55 UTC
Post by Lipnicma
[...]
Rozumiem. Te stery są raczej egzotyczne i tylko czytałem o nich raz,
więc mogłem się pomylić. Swego czasu chyba sporo kosztowały i kto wie,
czy nie lepiej byłoby je sprzedać i kupić przyzwoite niegwintowane
stery z zyskiem.
Post by Lipnicma
[...]
Najbardziej w kość dostaje dolne łożysko, zarówno pod względem
obciążeń, jak i warunków pracy. Z tego powodu jest zwykle lepiej
uszczelnione i często wytrzymalsze (większe kulki itp). Myślę, że przy
dużym samozaparciu mogłoby Ci się udać.
Lipnicma
2007-04-30 08:53:56 UTC
[...]
Rzeczywiście można za nie trochę $ dostać ale niegwintowane, które
potrzebuję kosztują powyżej 100$ :(
Najtaniej wychodzi nagwintować rurę sterową i założyć klasyczny mostek.
Post by Rado bladteth Rzeznicki
Najbardziej w kość dostaje dolne łożysko, zarówno pod względem
obciążeń, jak i warunków pracy.
Ale na górne działają chyba większe siły boczne, podczas hamowania i
pochylania się na łukach.
=== pozdROW ===
=== lipnicma ===
==================
Rado bladteth Rzeznicki
2007-05-01 22:21:35 UTC
Post by Lipnicma
[...]
Chwila, przecież możesz kupić lub dorobić redukcję z 1 1/4" do
popularnego rozmiaru i wtedy koszt sterów nie jest już aż tak wysoki.
Post by Lipnicma
Najtaniej wychodzi nagwintować rurę sterową i założyć klasyczny mostek.
Czemu nie?
Lipnicma
2007-05-02 06:19:12 UTC
Post by Rado bladteth Rzeznicki
Chwila, przecież możesz kupić lub dorobić redukcję z 1 1/4" do
popularnego rozmiaru i wtedy koszt sterów nie jest już aż tak wysoki.
Z kupnem w naszym kraju jest ogrooomny problem - czyt. totalny brak takich
tulei, a kupno z zagranicy to wydatek około 100zł
Z kolei dorobienie, jak już się dowiedziałem na grupie, musi być wykonane
poprzez kucie, a nie toczenie, gdyż ścianki tulei są zbyt cienkie. Choć nie
do końca mi się chce w to wierzyć.
=== pozdROW ===
=== lipnicma ===
==================
Rado bladteth Rzeznicki
2007-05-06 22:30:28 UTC
Post by Lipnicma
[...]
Zawsze można wpierw odkuć a potem dotoczyć ;-) Jeśli takie tulejki
byłyby skrajnie trudne do znalezienia, to może takie rozwiązanie:
z blachy walcowanej o grubości 1.5 mm wycinasz pasek o długości ok.
110 mm i szerokości pasującej do główki ramy, zawijasz go w okrąg i
voila. Miałem swego czasu redukcje z 44 na 34 mm, aluminiowe, bardzo
lekkie, mocno cieniowane i bez wątpienia wycinane z bloku. Działały
bezproblemowo.
P***@o2.pl
2007-04-20 05:36:21 UTC
Post by Lipnicma
Post by P***@o2.pl
[...]
Nie spasujesz, bo klin się automatycznie dopasowuje do średnicy rury.
Ba, toto nawet trudno nazwać średnicą, bo przy stalowych rurach
bardziej jajowate niż okrągłe jest, ale to w tej konstrukcji nie stanowi
problemu.
Post by Lipnicma
Post by P***@o2.pl
Jak masz możliwości w kierunku precyzyjnej obróbki
Precyzyjną obróbkę mogę wykonać tylko różnymi rodzajami pilników ;)
No to powiedzmy szczerze - porywasz się z motyką na słońce.
Post by Lipnicma
Post by P***@o2.pl
i nie wiesz co zrobić ze sterami gwintowanymi - mogę podpowiedzieć.
Co mogę zrobić???
Jeśli gwintowane stery zacnej jakości, ładnie uszczelnione, to
wykorzystać kompletny dół ( góra może być słabo albo w ogóle nie
uszczelniona ). Albo - jeśli stery mają konstrukcję symetryczną, to z
górnego nieruchomego pierścienia da się zrobić dolny, ten nabijany na
widelec, który się najszybciej zużywa, więc będzie jako cz. zamienna.
Ale pilnikiem raczej tego nie zrobisz.