Ostre koło - napinacz łańcucha
Aras
2005-01-13 20:26:10 UTC
Zapewne każda osoba jeżdżaca na ostrym kole zna problem z luzującym się
łańcuchem. Średnio raz, dwa razy w miesiacu zdarza mi się nawet, iż łańcuch
spada w czasie jazdy... A jeżdz na ostrym codziennie. Tak już praca. Życie
zawdzięczam chyba tylko temu że mam przedni hamulec...
Na ECMC 2004 w Wa-wie widziałem sporo ostrokołowców z napinaczami
przykręconymi w okolicach zębatki (czyżby do haka przerzutki?? - zakładając że
ostre złożone jast na zwykłej ramie szosowej - ja na takiej właśnie mam)
Wie ktoś gdzie dostanę coś takiego?

Aras/BoatCity Quriers
michaljonca
2005-01-13 20:34:14 UTC
na allegro co chwile ktos sprzedaje cos takiego.

pozdr.
michal.
a***@op.pl
2005-01-13 20:39:26 UTC
Post by michaljonca
na allegro co chwile ktos sprzedaje cos takiego.
pozdr.
michal.
ooo a ja ciągle szukam i znaleźć nie mogę
raz rzeczywiście znalazłem w allegro, ale cena (chyba ok. 90zł) mnie powaliła

aras
Maciej Ostaszewski
2005-01-13 23:48:56 UTC
Post by a***@op.pl
Post by michaljonca
na allegro co chwile ktos sprzedaje cos takiego.
ooo a ja ciągle szukam i znaleźć nie mogę
raz rzeczywiście znalazłem w allegro, ale cena (chyba ok. 90zł) mnie powaliła
Ten napinacz moze być dla Ciebie dobry:

http://www.cyklotur.com.pl/?id=42538

Ale prawdopodobnie źle on pracuje z hakami innymi, niż otwarte do tyłu.

pozdrawiam

maciek
Szybki jak [Romet] Wicher
mysh
2005-01-14 11:09:02 UTC
Post by michaljonca
na allegro co chwile ktos sprzedaje cos takiego.
ooo a ja ci±gle szukam i znaleŒæ nie mogê
raz rzeczywi¶cie znalaz³em w allegro, ale cena (chyba ok. 90z³) mnie
powali³a

takie cos mi wlasnie w oko wpadlo
http://allegro.pl/show_item.php?item=39385805

pzdr
mysh
Maciej Ostaszewski
2005-01-13 23:40:01 UTC
Post by Aras
[...]
Od BMX'owcow, albo w miejscach, gdzie oni sie zaopatruja. Uwazaj tylko
na wielkość ośki, bo oni mają w naturze używanie grubszych niż
,,zwykłe''. Napinacz opierał się będzie o haki, w które wkładasz piastę
-- zanim kupisz takie napinacze upewnij się, że z twoją ramą wogóle
działaja.

pozdrawiam

maciek
Szybki jak [Romet] Wicher
Aras
2005-01-14 07:09:22 UTC
Post by Maciej Ostaszewski
[...]
Obawiam się że takie napinacze

http://www.cyklotur.com.pl/?id=42538

współpracują tylko z hakami otwartymi do tyłu. Mi chodzi o coś innego.
Napinacz mocowany do haka przerzutki, lub ośki piasty (nie jestem właśnie
pewnien). Napinacz taki przypomina wygladem dolną część przerzutki, tyle tylko
że ma jedno kułeczko. Jak znajdzę gdzieś zdjęcie to podeślę. Już nawet
zaczynam kombinować jak skonstruować coś takiego własnoręznie z ajkiejś starej
przerzutki...

Pozdrawiam
Aras
Maciek Ostaszewski
2005-01-14 10:56:54 UTC
Post by Aras
[...]
Taki napinacz nie działa z ostrym kołem. Pierwsza próba hamowania
skonczy sie rozwaleniem napinacza i/lub ramy, łańucha.

amciek
JacekG
2005-01-14 11:35:58 UTC
Dnia 2005-01-14 11:56, ktoś podpisujący się Maciek Ostaszewski
Post by Maciek Ostaszewski
Post by Aras
[...]
Zależy, czy to kółeczko napinające jest nad, czy pod łańcuchem.
http://www.fixedgeargallery.com/shibata.htm
http://www.fixedgeargallery.com/2004/g/tamas.htm
J.G. http://www.bicykl.tk http://www.oldbike.tk
JacekG
2005-01-14 11:41:17 UTC
Post by Maciek Ostaszewski
Post by Aras
[...]

Chociaż i tak najlepszy napinacz to klucz 15. ;)
J.G. http://www.bicykl.tk http://www.oldbike.tk
Maciek Ostaszewski
2005-01-14 11:54:22 UTC
Post by JacekG
Zależy, czy to kółeczko napinające jest nad, czy pod łańcuchem.
http://www.fixedgeargallery.com/shibata.htm
http://www.fixedgeargallery.com/2004/g/tamas.htm
W tym wypadku skid oznacza prawie automatyczne zrzucenie łańcucha.
Post by JacekG
Chociaż i tak najlepszy napinacz to klucz 15. ;)
co racja, to racja.

maciek
a***@op.pl
2005-01-14 15:07:55 UTC
Post by JacekG
Chociaż i tak najlepszy napinacz to klucz 15. ;)
co racja, to racja.
maciek
A jeśli kółeczko jest nad łańcuchem? Na ECMC widziałem właśnie napinacze z
kółeczkiem powyżej łańcucha.
Post by Maciek Ostaszewski
W tym wypadku skid oznacza prawie automatyczne zrzucenie łańcucha.
why?

A na sam widok klucza 15 to ja już mdłości dostaję...
pzdr, aras
Maciek Ostaszewski
2005-01-14 17:34:29 UTC
Post by Maciek Ostaszewski
W tym wypadku skid oznacza prawie automatyczne zrzucenie łańcucha.
why?
Wystarczy prosty eksperyment myślowy:

Na rowerze z wolnobiegiem, tak naprawdę pracuje tylko góra (tz. powyżej
koronek) łańcucha. Dolna część łańcucha może być prawie zupełnie luźna
-- tak jes w rowerach z przerzutkami.

W ostrym kole jest podobnie, ale tylko w jednym przypadku -- gdy
napędzasz rower. Natomiast gdy zaczynacz hamować, to dolna część łańucha
usztywnia się, natomiast góra się luzuje. Jeżęli będziesz miał napinacz
gdzie kółko jest między ramą a łańcuchem, to w momencie hamowania
będziesz dociskał kóło do ramy i jest duża szansa, że je zniszczysz.

Gdy kóło masz od dołu, to w momencie hamowania luz łańcucha
,,przechodzi'' o góry, co może spowodować jego spadnięcie.

Jak będziesz jeździł bardzo uważnie, dobrze ustawisz napinacz, to może
nic się nie stanie. Ale będziesz Ci trudno zrobić stójkę (luz na
łańcuchu) i cały czas będziesz się zastanawiał, czy przy następnym
hamowaniu wszsytko będzie OK:))

Jeżeli koniecznie chcesz zamontować napinacz, to sprawdź go wiele razy
na jakimś zamkniętym terenie. I zamontuj hamulec.
Post by a***@op.pl
A na sam widok klucza 15 to ja już mdłości dostaję...
Twardym trzeba być nie mietkim.:))

maciek

Amnonim
2005-01-14 08:29:45 UTC
Witam...
Na ECMC 2004 w Wa-wie widzia³em sporo ostroko³owców z napinaczami
przykrêconymi w okolicach zêbatki (czy¿by do haka przerzutki?? -
zak³adaj±c ¿e
ostre z³o¿one jast na zwyk³ej ramie szosowej - ja na takiej w³a¶nie mam)
Wie kto¶ gdzie dostanê co¶ takiego?
obawiam sie, ze masz na mysli cos takiego:

http://www.bikeww.pl/index.php?zaw=16&id=271

albo cos takiego:

http://www.bikeww.pl/index.php?zaw=16&id=265

pozdrawiam, konrad.

ps. do singielka, ktory teraz skladam przewiduje taki wlasnie napinacz, he
he...
a***@op.pl
2005-01-14 14:50:05 UTC
Post by Amnonim
Witam...
Post by Aras
[...]
Otóż to! I właśnie coś takiego widziałem raz (jeden jedyny, jak dotąd, raz) w
allegro. Cena astronomiczna, zważywszy że na złożenie mojego fixie wydałem nie
więcej niż 200 złociszy... Chyba nie pozostaje mi nic innego jak wspomniany
napinacz "klucz 15"...

pzdr, aras
pablo eldiablo
2005-01-14 08:42:34 UTC
Post by Aras
[...]
Hej.
Mialem ten sam problem co ty - rama z hakami do dolu i SS. Napinacz
zrobilem sam ze starej przerzutki tylnej, ktora pozbawilem wozka
zostawiajac jedynie gorne kolko. Poczatkowo zamierzalem naciagnac sprezyne
(ta przy srubie mocujacej do haka przerzutki w ramie) w druga strone, tzn.
tak, zeby nie ciagnela w dol, a w gore. Z lenistwa postanowilem jenak
wyprobowac jak dziala ciagnac lancuch od 'wewnetrznej' strony w dol - i tak
juz zostalo przez 4000 km ;). Przez ten czas lancuch nie spadl mi ani razu
i kompletnie nic oprocz smarowania z nim nie robilem. Zdale sobie sprawe,
ze teoretycznie nie jest to najdoskonalsze rozwiazanie, przez to, ze
lancuch ciagniety byl do dolu, pomijal moze ze dwa zabki tylnej koronki,
ktore, gdyby byl ciagniety do gory - by zlapal... ale dzialalo wysmienicie,
ja leniwy jestem, wiec tak zostalo ;D
Co do ustawienia tego dokladnie w linii lancucha - prosta regulacja
srubkami H-L ;)
A poniewaz moj SS otrzymal ostatnio (hehhe, wczoraj druga jazda byla) nowy
naped, miejsce napinacza zajela przerzutka - oddam napinacz w dobre rece,
jak komus sie przyda.. ;)

Pozdrawiam,
pablo eldiablo
Bicycle races are coming your way, so forget all your duties oh yeah!
a***@op.pl
2005-01-14 14:58:00 UTC
Post by pablo eldiablo
[...]
W mojej głowie też juz jakiś czas temu zrodził się zamysł skonstruowania
napinacza ze starej przerzutki. Jak na razie powstrzymują mnie przed tym dwie
rzeczy: brak wolnego czasu - to po pierwsze; fakt iż taki napinacz psuję
piękną i szlachetną linię ostrokołowca... - to po drugie. Z innej jednak
strony, ciagłe naciaganie łańcucha za pomocą klucza 15 psuje humor i sprawia
że wolnego czasu jeszcze mniej...

pzdr, aras