Buty na rower
Piotrek
2008-04-14 15:52:44 UTC
Unikaj modeli sportowych-bardzo w±skie!
Sk±d mam wiedzieæ, który model jest sportowy a który nie ?
Czy Accent Terrano wygl±daj± na sportowe ? A Shimano MT31 ?
Bo mnie siê wydawa³y normalne a okaza³y siê w±ziutkie...
Czy pomiêdzy MT31 i MT41 jest a¿ taka ró¿nica w szeroko¶ci buta ?
Czy jeden z nich jest "sportowy" a drugi "turystyczny"

Piotrek
Enagem
2008-04-14 18:43:49 UTC
Post by amcinpiL
Post by Enagem
Unikaj modeli sportowych-bardzo wąskie!
Nie uogólniaj, nie wszystkie!
--
lipnicma
Witam
Enagem
Mariusz Kruk
2008-04-14 19:23:21 UTC
epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
Post by Jan Srzednicki
Post by Mariusz Kruk
Post by Jan Srzednicki
Porządne trekkingi, rzędu jakiejś Scarpy czy Karrimora z jednego płata
skóry, to około 500zł. Za tą cenę masz całkiem przyzwoite Shimanowskie
MT50/51 (cena ok. 250zł), pedały (M520 to 75zł, M540 to 115zł) i jeszcze
Ci zostaje sporo.
Mam wrażenie, że rozumiecie różne rzeczy pod pojęciem porządnych butów
trekkingowych.
Przede wszystkim, nikt normalny nie będzie jeździł na rowerze w butach
za kostkę. Więc jeśli Scarpa, to coś z linii Outdoor. A alternatywy,
jakiegoś Salomona chociażby są jednak tańsze i da się w nich chodzić.
Tak, ale takie buty nie mają zwykle zbyt sztywnej podeszwy, o co
chodziło autorowi wątku.
Są wystarczająco sztywne zarówno do jeżdżenia na rowerze, jak i
chodzenia w większości znanych mi warunków. Z noskami komponują się
bardzo dobrze. Jedyna wada to to, że czasami podeszwa bywa odrobnę
rozszerzana do dołu i wtedy się trochę dziwnie wpasowują w noski.
--
\------------------------/ Rezygnując z Assemblera -- tracisz na czyte-
/------------------------\
Ryszard Mikke
2008-04-14 22:49:06 UTC
Post by Piotrek
Witam
nie jestem zaawansowanym bikerem, jeżdżę mało i raczej po płaskim, ale chcę
sobie zakupić porządne buty bo mocno cisnę (ze względu na moją wagę) zwykłe
adidasy mają chyba za miękką podeszwę...
Przejrzałem allegro i kilka sklepów, próbowałem przymierzać ale zauważyłem 2
- numeracja jest mocno zaniżona (tzn. ja noszę "zwykłe" 45-46 ale taki
rozmiar "na rower" jest za mały)
- buty są wąskie albo nie pozwalają stopie nieco "rozlać" się w bucie na
szerokość
Oglądałem buty Shimano i Accent Terrano (interesują mnie takie do max .
200zł) ale chyba wszystkie mają tą samą szerokość (tzn. są wąskie).
Czy jest gdzieś sklep z dużym wyborem butów (i cenie jw) ale takim o różnych
szerokościach stopy ? Może jakas duża sieć sklepów ?
A może buty nie "przeznaczone" na rower tylko "ogólnosportowe" (np.
trekkingowe) ?
Poradzicie coś ?
Za około 260 zł Scott Urban. Stosunkowo szerokie, numeracja raczej zaniżona
(musiałem wziąć numer mniejsze, niż większość butów), cywilny wygląd, żadnych
problemów z chodzeniem po firmie. Używam od roku przy bardzo różnej pogodzie,
w dużym deszczu przemakają, z jednego wyłazi mi nitka na czubku. Polecam.

rmikke
Ryszard Mikke
2008-04-14 22:53:36 UTC
A, i jeszcze jedno - jeśli to tylko zęby są problemem,
możesz sobie po prostu założyć takie wiejskie gumowe pedały.

Żadnych zębów, można jeździć nawet w trampkach.

rmikke
rrramos
2008-04-15 08:01:00 UTC
Użytkownik "Piotrek" napisał
Skąd mam wiedzieć, który model jest sportowy a który nie ?
Czy Accent Terrano wyglądają na sportowe ? A Shimano MT31 ?
Bo mnie się wydawały normalne a okazały się wąziutkie...
Czy pomiędzy MT31 i MT41 jest aż taka różnica w szerokości buta ?
Czy jeden z nich jest "sportowy" a drugi "turystyczny"
Sportowe to np te: http://www.probikes.pl/index.php?item=759
Zauważ, że nie mają sznurówek, tylko same rzepy. Wyglądem różnią się bardzo
zarówno od MT31 jak i MT41, które to oba buty sa bardziej turystyczne. W tych
turystycznych masz zaślepki, więc nie musisz wkładać tam bloków spd, ale skoro
te buty sprawdziłeś i są niewygodne, to nie ma co sobie zawracać głowy szukaniem
szerszych butów spd tylko kupić niskie trekingi, bo jednak wybór będzie większy.
Gdy jedziesz na rowerze, a nie podchodzisz co chwila po błotku i kamieniach pod
górę, to buty nie zużywają się szybko. Poszukaj takich trekingów, które nie są z
litej skóry tylko mają różne wstawki materiałowe (tak jak w MT31) to w lecie nie
będziesz cierpiał bardziej niż w sportowych "adidasach" ze skóry lub sztucznej
skóry...
Powodzenia w szukaniu butów :)
Pozdrawiam,
rrramos
Jan Srzednicki
2008-04-15 08:10:29 UTC
Post by rrramos
[...]
W lecie to się w sandałach jeździ. :P
Jan Srzednicki :: ***@IRCNet :: http://wrzask.pl/
rrramos
2008-04-15 08:20:24 UTC
Użytkownik "Jan Srzednicki">>
Post by Jan Srzednicki
Post by rrramos
[...]
spd oczywiście, bo przecież bez spd to się stoi w miejscu :P

Ja akurat jeżdżę w sandałkach-zwykłych (na deszcz i upały najlepsze), ale nawet
nie proponuje, bo to jednak zależy od warunków w jakich się jeździ i może nie
każdy lubi mieć stopy jak murzynek bambo

Pozdrawiam,
rrramos
Piotrek
2008-04-15 08:32:07 UTC
A, i jeszcze jedno - je¶li to tylko zêby s± problemem,
mo¿esz sobie po prostu za³o¿yæ takie wiejskie gumowe peda³y.
¯adnych zêbów, mo¿na jeŒdziæ nawet w trampkach.
Tak sobie my¶lê, ¿e z jakiego¶ powodu te zêby s±... Wiêc raczej wolê kupiæ
buty do peda³ów ni¿ odwrotnie i potem ¿a³owaæ...

Piotrek
Jan Srzednicki
2008-04-15 09:12:18 UTC
Post by rrramos
Post by Jan Srzednicki
Post by rrramos
będziesz cierpiał bardziej niż w sportowych "adidasach" ze skóry lub sztucznej
skóry...
W lecie to się w sandałach jeździ. :P
spd oczywiście, bo przecież bez spd to się stoi w miejscu :P
No a jak. Bez SPD to mi nawet rower czasem cofał jak pedałowałem.
Powaga!
Post by rrramos
Ja akurat jeżdżę w sandałkach-zwykłych (na deszcz i upały najlepsze), ale nawet
nie proponuje, bo to jednak zależy od warunków w jakich się jeździ i może nie
każdy lubi mieć stopy jak murzynek bambo
Ludzie tworzą sobie bariery, zamiast czerpać kontakt z naturą pełnymi
garściami..
;)
Jan Srzednicki :: ***@IRCNet :: http://wrzask.pl/
Jan Srzednicki
2008-04-15 09:13:49 UTC
Post by Ryszard Mikke
A, i jeszcze jedno - jeśli to tylko zęby są problemem,
możesz sobie po prostu założyć takie wiejskie gumowe pedały.
Żadnych zębów, można jeździć nawet w trampkach.
Tak sobie myślę, że z jakiegoś powodu te zęby są... Więc raczej wolę kupić
buty do pedałów niż odwrotnie i potem żałować...
Zęby znacząco pomagają utrzymać przyczepność w warunkach trudnych - typu
szybki zjazd szutrem na mokro. Gumowe pedały w takich warunkach to
jakieś zupełne nieporozumienie, troszkę błota wlezie Ci na taki pedał i
już guma nie ma zupełnie przyczepności.
Jan Srzednicki :: ***@IRCNet :: http://wrzask.pl/
jola narloch
2008-04-15 13:01:37 UTC
Witam
nie jestem zaawansowanym bikerem, je¿d¿ê ma³o i raczej po p³askim, ale
chcê sobie zakupiæ porz±dne buty bo mocno cisnê (ze wzglêdu na moj± wagê)
zwyk³e adidasy maj± chyba za miêkk± podeszwê...
Przejrza³em allegro i kilka sklepów, próbowa³em przymierzaæ ale zauwa¿y³em
- numeracja jest mocno zani¿ona (tzn. ja noszê "zwyk³e" 45-46 ale taki
rozmiar "na rower" jest za ma³y)
- buty s± w±skie albo nie pozwalaj± stopie nieco "rozlaæ" siê w bucie na
szeroko¶æ
Ogl±da³em buty Shimano i Accent Terrano (interesuj± mnie takie do max .
200z³) ale chyba wszystkie maj± t± sam± szeroko¶æ (tzn. s± w±skie).
Czy jest gdzie¶ sklep z du¿ym wyborem butów (i cenie jw) ale takim o
ró¿nych szeroko¶ciach stopy ? Mo¿e jakas du¿a sieæ sklepów ?
A mo¿e buty nie "przeznaczone" na rower tylko "ogólnosportowe" (np.
trekkingowe) ?
Poradzicie co¶ ?
Piotrek To schudnij :)
polecam wiem co to duza waga tez mialam z tym problem:)
Piotrek
2008-04-15 18:11:52 UTC
Post by Ryszard Mikke
Za około 260 zł
200zł i koniec. Jak na moje użytkowanie roweru to i tak sporo. Ale nie chcę
wracać do domu prowadząc rower z powodu bolących stóp.

Piotrek
Piotrek
2008-04-15 18:38:33 UTC
Post by rrramos
[...]
Problem w tym, że takie buty, mimo, że "nie-do-końca-sportowe" są
sprowadzane w jednym rozmiarze "szerokościowym"
Który to rozmiar jest dla mnie za wąski...
A zwłaszcza Accent Terrano mi "wizualnie" przypasowały - ale :(((((

Piotrek
rrramos
2008-04-15 19:19:19 UTC
Użytkownik "Piotrek"
Post by rrramos
[...]
Przykre, że te, które Ci się podobają są za wąskie, ale w takim razie doczytaj
resztę posta, którego cytowałeś ;)

Pozdrawiam,
rrramos
Ryszard Mikke
2008-04-15 21:21:42 UTC
Post by Piotrek
Post by Ryszard Mikke
Za około 260 zł
200zł i koniec. Jak na moje użytkowanie roweru to i tak sporo. Ale nie chcę
wracać do domu prowadząc rower z powodu bolących stóp.
Sprawdź w Erze. NMSP.

Oczywiście, jak zwykle zachęcam do poszukiwań, sprawdzania
i podzielenia się na preclu, jak coś fajnego znajdziesz.

Natomiast ja z moich butów jestem naprawdę zadowolony, więc piszę.

rmikke
Ryszard Mikke
2008-04-15 21:42:35 UTC
Post by Ryszard Mikke
[...]
E tam.

Piszesz, że jeździsz niedużo, ale ciśniesz, bo ważysz.

No to skoro nie zasuwasz jakoś ostro, to zatrzaski Ci są niezbyt
potrzebne. Zęby też są po to, żeby buty się mniej ślizgały na mokro,
a zakładam, że "jeździć mało"="jeździć przy dobrej pogodzie".

No to tak sobie myślę - po co wydawać dwie stówy na jakieś
ekstrabuty, po co kombinować jak koń pod górkę, żeby znaleźć
takie w sam raz i do tego w granicach dwustu złotych, skoro
zwykłe gumowe pedały za parę dych załatwią Ci sprawę?

A jeśli już chcesz być bardzo pewien, że pedał jest mocny,
to możesz kupić pedały platformowe do potwora, wywalić piny
i cisnąć, ile dusza zapragnie. Takie na przykład Dartmoory
za sześć dych spokojnie zniosły stoparęnaście kilo lubiące
jeździć szybko (czyli naprawdę mocno cisnące).

Mogę Ci powiedzieć w tajemnicy, że delikatnie wyglądające
pedałki Time Alium też spokojnie dają radę pod takim obciążeniem,
a nawet większym, bo to zatrzaski i pracują w obie strony.

Pomyśl, jak chcesz jeździć, i do tego dopasuj wydatki, ot co.
Zmiana pedałów nie jest dużo bardziej skomplikowana, niż zmiana butów.
Nawet mając dwie lewe ręce spokojnie sobie z tym poradzisz,
o czym jako doświadczony dwuleworęczny mogę świadczyć z pełną mocą.

rmikke
Ryszard Mikke
2008-04-15 21:44:24 UTC
Post by Jan Srzednicki
Post by Ryszard Mikke
[...]
Ale jak się jeździ "mało i po płaskim", to co za różnica.

rmikke
n***@poczta.fm
2008-04-16 05:43:22 UTC
Post by Piotrek
Post by Ryszard Mikke
Za około 260 zł
200zł i koniec. Jak na moje użytkowanie roweru to i tak sporo. Ale nie chcę
wracać do domu prowadząc rower z powodu bolących stóp.
Piotrek
trekkingowe np. SPRANDI 120 zł. Jak nie stać na lepsze. Podeszwa wystarczająca
sztywna, a ze wzgledu na większy "terenowy" protektor pięknie trzyma się
pedałów. Do jazdy rowerem wystarczą w zupełności.

pozdr.
< Poprzednia strona
Strona 2 z 2