Buty na rower
Piotrek
2008-04-13 23:07:05 UTC
Witam
nie jestem zaawansowanym bikerem, jeżdżę mało i raczej po płaskim, ale chcę
sobie zakupić porządne buty bo mocno cisnę (ze względu na moją wagę) zwykłe
adidasy mają chyba za miękką podeszwę...
Przejrzałem allegro i kilka sklepów, próbowałem przymierzać ale zauważyłem 2
sprawy:
- numeracja jest mocno zaniżona (tzn. ja noszę "zwykłe" 45-46 ale taki
rozmiar "na rower" jest za mały)
- buty są wąskie albo nie pozwalają stopie nieco "rozlać" się w bucie na
szerokość
Oglądałem buty Shimano i Accent Terrano (interesują mnie takie do max .
200zł) ale chyba wszystkie mają tą samą szerokość (tzn. są wąskie).
Czy jest gdzieś sklep z dużym wyborem butów (i cenie jw) ale takim o różnych
szerokościach stopy ? Może jakas duża sieć sklepów ?
A może buty nie "przeznaczone" na rower tylko "ogólnosportowe" (np.
trekkingowe) ?
Poradzicie coś ?

Piotrek
Lakiana
2008-04-14 04:46:04 UTC
A może SPDy? Wyższe modele mają oprócz numeracji zwyczajnej również taką na
szerokość
amcinpiL
2008-04-14 06:33:20 UTC
Post by Piotrek
Oglądałem buty Shimano i Accent Terrano (interesują mnie takie do max .
200zł) ale chyba wszystkie mają tą samą szerokość (tzn. są wąskie).
Przejrzyj archiwum, było trochę o szerokach laczkach. Generalnie więszość
butów idzie w szpic. Z szerokich, w miarę tanich, mogę polecić cannondale
carve, spece, a z droższych scoty comp/team
Turystyczne shimano też chyba są szersze z przodu niż te sportowe.
lipnicma
Przemek.
2008-04-14 07:30:52 UTC
Witam
...chcę
sobie zakupić porządne buty...
Poradzicie coś ?
Piotrek
czesc

Miesiąc temu miałem ten sam dylemat. Kupiłem ostateczne buty Diadory,
są dostępne na allegro w cenie około 200zl. Przejechałem w nich około
300-400 km i jest ogromna różnica na + w porównaniu do zwykłych butów.
Teraz nie wyobrażam sobie jazdy bez spd-ów.
pozdrawiam
Przemek
Piotrek
2008-04-14 08:39:03 UTC
A mo¿e SPDy? Wy¿sze modele maj± oprócz numeracji zwyczajnej równie¿ tak± na
szeroko¶æ
Tylko, ¿e "wy¿sze modele" kosztuj± jednak trochê za duzo dla mnie, zreszt±
nigdzie takich nie widzia³em....

te co ogl±da³em, maj± system SPD, to by³y takie:
http://allegro.pl/item340727178_super_buty_kolarskie_accent_terrano_rozm41_wys_0.html
i chyba takie:
http://allegro.pl/item344790340_buty_rowerowe_spd_shimano_sh_mt31_roz_45.html
Z tym, ¿e SPD to nie jest dla mnie priorytet (a przynajmniej tak my¶lê bo
nie uzywa³em jeszcze).
Priorytet to wygoda i sztywna podeszwa - tak abym nie czu³ "zêbów" peda³a na
spodzie stopy....

Piotrek
Piotrek
2008-04-14 08:52:44 UTC
Turystyczne shimano te¿ chyba s± szersze z przodu ni¿ te sportowe.
Ale te:
http://allegro.pl/item344790340_buty_rowerowe_spd_shimano_sh_mt31_roz_45.html

chyba nie s± "sportowe" ? W opisie jest "s± przeznaczone do wiêkszo¶ci
rodzajów jazdy, w³±czaj±c w to komunikacjê, jazdê rekreacyjn± i kondycyjn±
po szosie lub w terenie."
Tak jak ju¿ napisa³em, zale¿y mi zw³aszcza na sztywnej podeszwie... Potrzeby
SPD nie odczuwam (mo¿e dlatego ¿e nigdy nie próbowa³em)

Piotrek
rrramos
2008-04-14 09:00:31 UTC
Użytkownik "Piotrek" napisał
Tylko, że "wyższe modele" kosztują jednak trochę za duzo dla mnie, zresztą
nigdzie takich nie widziałem....
http://allegro.pl/item340727178_super_buty_kolarskie_accent_terrano_rozm41_wys_0.html
http://allegro.pl/item344790340_buty_rowerowe_spd_shimano_sh_mt31_roz_45.html
Z tym, że SPD to nie jest dla mnie priorytet (a przynajmniej tak myślę bo nie
uzywałem jeszcze).
Priorytet to wygoda i sztywna podeszwa - tak abym nie czuł "zębów" pedała na
spodzie stopy....
Te turystyczne buty spd, które pokazałeś wydają się być dość szerokie ;) ale
jeśli Ci nie wygodnie, a nie musisz mieć spd, to może zwykłe niskie trekingowe?
Przy okazji będzie mógł je wykorzystywać nie tylko na rowerze.
Nie znam się za bardzo na takich butach, ale za 200pln to dobre niskie buty
napewno kupisz, np:
http://allegro.pl/item343826500_new_meskie_buty_turystyczne_gwar_najtan_r_46.html -
możesz przymierzyć w decathlonie
http://allegro.pl/item338850579_buty_trekkingowe_hi_tec_tiago_meskie_roz_45.html
http://allegro.pl/item339343859_hi_tec_pyreenes_zamszowe_buty_turystyczne_46.html
http://www.bergson.sklep.pl/?dzial=produkty&fun=opis&kategoria=24&id=1368

Pozdrawiam,
rrramos
Piotrek
2008-04-14 09:17:35 UTC
Te turystyczne buty spd, które pokaza³e¶ wydaj± siê byæ do¶æ szerokie ;)
ale je¶li Ci nie wygodnie, a nie musisz mieæ spd, to mo¿e zwyk³e niskie
trekingowe?
Przy okazji bêdzie móg³ je wykorzystywaæ nie tylko na rowerze.
Nie znam siê za bardzo na takich butach, ale za 200pln to dobre niskie
buty napewno kupisz
OK, muszê poszukaæ wiêc w "zwyk³ych" sklepach sportowych, "zwyk³ych" butów z
naciskiem na "trekkingowe"...

Piotrek
Kamil Nowak
2008-04-14 12:44:24 UTC
Post by Piotrek
[...]

Wpierw radziłbym Ci zastanowić się

1. gdzie będę jeżdzić
2. na jaki dystans.

Jeśli żadko jeżdzisz na krótkie dystanse to nie potrzebne są Ci
specjalne buty rowerowe. Wybierz takie które mają twardą podeszwe i są w
miarę cienkie, aby była dobra wentylacja.

Jeśli jeżdzisz daleko(nawet żadko) to zainwestuj w buty z SPD. Zupełnie
inaczej się jeżdzi. Szybciej jedziesz, szybciej podjeżdzasz pod górki -
więcej frajdy.
Oczywiście poza butami musisz jeszcze dokupić pedały SPD.

SKLEPY ROWEROWE zwykle mają tylko kilka modeli butów i nie wszyskie
rozmiary. Z tego co widzę to buty to mało chodliwy towart, więc będziesz
miał masę szukania. Sam kupowałem buty w sklepie internetowym, mogłem
sobie wybrać takie jakie chciałem no i cena była dużo niższa niż w
tradycyjnym sklepie.

BUTY TREKINGOWE są raczej do chodzenia wątpię czy sprawdziłyby się w
upalne lato na przejażdzce rowerowej.

Na koniec chciałbym tylko dodać że warto kupować sobie buty rowerowe też
z tego względu że są one jedną z najmniej zużywających się rzeczy w
rowerze. Jest to wydatek na lata!
--
# Pozdrawiam
# Kamil Nowak more @ http://www.kamilnowak.com
Enagem
2008-04-14 14:04:57 UTC
Post by Piotrek
[...]
Przerabiałem temat,też mam szeroką stopę.Kupiłem Shimano model MT-41,nowy model na ten rok.Po wielu przymiarkach te były najszersze,rozmiar o 1-1,5 większy od nominalnego stopy.Możesz używać jako spd i platformy.Na Allegro są po około 180-190zł.Unikaj modeli sportowych-bardzo wąskie!

pozdrawiam
Enagem
n***@poczta.fm
2008-04-14 14:32:54 UTC
Post by Kamil Nowak
BUTY TREKINGOWE są raczej do chodzenia wątpię czy sprawdziłyby się w
upalne lato na przejażdzce rowerowej.
w takich butach, bez większego problemu zrobiłem trasę gorzów, zielona góra,
jelenia góra, wałbrzych, zakopane. (srednia 90 km/dobę)

Są wystarczająco szerokie i dość twarde, iż na bieganie się nadają ( za
sztywne) ale za to świetnie spisują się na rowerze, szczególnie jeśli jeszcze
są noski (20 zł).

Tak więc uważam, jeśli priorytetem są koszty, to zdecydowanie lepiej kupić
buty trekinngowe i noski z platformami niż ładować kasę w SPD (prócz butów,
trzeba mieć do czego je wpiąć). Szczególnie dla turystycznego poruszania się
(komfort) niż dla sportowego (wyniki).

Lepiej porządne trekkingi, niż byle jaki zestaw SPD

pozdr.
Jan Srzednicki
2008-04-14 14:46:53 UTC
Post by n***@poczta.fm
[...]
To ja nie wiem, jak Ty to liczysz.

Porządne trekkingi, rzędu jakiejś Scarpy czy Karrimora z jednego płata
skóry, to około 500zł. Za tą cenę masz całkiem przyzwoite Shimanowskie
MT50/51 (cena ok. 250zł), pedały (M520 to 75zł, M540 to 115zł) i jeszcze
Ci zostaje sporo.
Jan Srzednicki :: ***@IRCNet :: http://wrzask.pl/
amcinpiL
2008-04-14 14:55:55 UTC
Post by Enagem
Unikaj modeli sportowych-bardzo wąskie!
Nie uogólniaj, nie wszystkie!
lipnicma
amcinpiL
2008-04-14 14:57:04 UTC
Post by Kamil Nowak
Na koniec chciałbym tylko dodać że warto kupować sobie buty rowerowe też
z tego względu że są one jedną z najmniej zużywających się rzeczy w
rowerze. Jest to wydatek na lata!
No popatrz a mi rowerówki wystarczają średnie na jakieś dwa lata...
lipnicma
Jan Srzednicki
2008-04-14 15:10:21 UTC
Post by amcinpiL
Post by Kamil Nowak
[...]
Zużywanie się butów to bardzo indywidualna sprawa. Ja mam
dziesięcioletnie Scarpy, które jeszcze się (ledwo bo ledwo) trzymają, a
znajomy potrafi zajść na śmierć takie buty w ciągu roku, przy mniej
więcej takim samym używaniu.
Jan Srzednicki :: ***@IRCNet :: http://wrzask.pl/
amcinpiL
2008-04-14 15:04:44 UTC
Post by Jan Srzednicki
Post by n***@poczta.fm
Lepiej porządne trekkingi, niż byle jaki zestaw SPD
To ja nie wiem, jak Ty to liczysz.
Porządne trekkingi, rzędu jakiejś Scarpy czy Karrimora z jednego płata
skóry, to około 500zł.
Abstrahując od tego, że porządne to są w tej chwili tylko hanwagi i
meindle, to nikt o zdrowych zmysłach nie będzie na sezon letni na rower
kupował wysokich butów, tym bardziej ze skóry.
pozdrawiam lipnicma
Jan Srzednicki
2008-04-14 15:14:49 UTC
Post by amcinpiL
Post by Jan Srzednicki
Post by n***@poczta.fm
[...]
Ale mówimy o porzadnych butach trekkingowych, a nie adidaskach. Zresztą,
te pod kostkę też są drogie.

A co niby nie tak jest z porządnością Scarp teraz?
Jan Srzednicki :: ***@IRCNet :: http://wrzask.pl/
n***@poczta.fm
2008-04-14 15:19:37 UTC
Post by Jan Srzednicki
[...]
a dolicz do tego jeszcze jakieś buty, nawet adidaski, bo nie samą jazdę
człowiek żyje i już nie wychodzi tak tanio. (pedaly liczyłem w cenie 150-160
zł) A tak moje trekingi są uniwersalne i na rower, i wyprawy piesze.

pozdr.
Mariusz Kruk
2008-04-14 15:24:21 UTC
epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
Post by Jan Srzednicki
Post by n***@poczta.fm
[...]
Mam wrażenie, że rozumiecie różne rzeczy pod pojęciem porządnych butów
trekkingowych.
Przede wszystkim, nikt normalny nie będzie jeździł na rowerze w butach
za kostkę. Więc jeśli Scarpa, to coś z linii Outdoor. A alternatywy,
jakiegoś Salomona chociażby są jednak tańsze i da się w nich chodzić.
--
[------------------------] I WILL NOT BURY THE NEW KID(Bart Simpson on
[ ***@epsilon.eu.org ] chalkboard in episode 9F03)
Jan Srzednicki
2008-04-14 15:52:52 UTC
Post by Jan Srzednicki
[...]
Tak, ale takie buty nie mają zwykle zbyt sztywnej podeszwy, o co
chodziło autorowi wątku.
--
Jan Srzednicki :: ***@IRCNet :: http://wrzask.pl/
Następna strona >