przyczepka jedno-kołowa - jak przypiąć do roweru?
ToMasz
2017-04-12 20:38:51 UTC
witam
zamarzyła mi się przyczepka jednokołowa do roweru. lekka, aluminiowa,
rozmontowywalna na płaskie elementy. patrze na allegro - są takie
(stalowe), ale mocowane do osi koła na szpilkę. nie przejdzie, bo ja mam
przerzutkę hone, która sama w sobie jest nakrętką. jakakolwiek
ingerencja, odczepienie przyczepy wiązałoby się z regulacją przerzutki.
odpada

druga możliwość to jakaś zapinka do rury podsiodłowej. niby się da
zrobić, ale dyszel robi się niepotrzebnie długi. nie umiem sobie
wyobrazić, ani wyliczyć, jaki gruby musiałby być. obawiam się że calowa
rura aluminiowa (1mm grubości ścianki) mogłaby być za licha....

Nie widziałem nigdzie takich przyczepek mocowanych do ramy tam gdzie
montuje się bagażnik i wspornik błotnika. tuż nad tylną osią. z każdej
strony mam do dyspozycji 2 otworki fi 5. nie wystarczyłyby? A moze jest
jeszcze jakieś inne rozwioązanie, do wystrugania samodzielnego?

Pozdrawiam
ToMasz
ąćęłńóśźż
2017-04-13 12:42:20 UTC
Może zmień samą przerzutkę?
W piastach Hone są przejściówki na zwykły szybkozacisk (u mnie tylna ośka Hone jest właśnie na zacisk + przerzutka Deore tradycyjnie mocowana).

-----
mam przerzutkę hone, która sama w sobie jest nakrętką.
T***@somewhere.in.the.world
2017-04-14 13:34:38 UTC
Post by ToMasz
[...]
E, ja mam przyczepke extrawheel ktorej uzywam na wycieczkam do skladaka
(Dahon Presto 16") z piasta wewnetrzna.
Za kilka zlotych extra extrawheel sprzedaje dodatkowe sruby-bolce ktore
wkreca sie w np. w otwory w widelcu do mocowania blotnikow.
I na to zaklada sie wasy przyczepki.
TA
T***@somewhere.in.the.world
2017-04-14 15:20:03 UTC
Post by T***@somewhere.in.the.world
E, ja mam przyczepke extrawheel ktorej uzywam na wycieczkam do skladaka
(Dahon Presto 16") z piasta wewnetrzna.
Mialo byc:
E, ja mam przyczepke extrawheel ktorej uzywam na wycieczkach do skladaka
(Dahon Presto 16") z przerzutka wewnetrzna (planetarna).
TA
Olivander
2017-04-15 09:13:00 UTC
A ja widuję na ryneczku w Gdańsku dziadka, który ma taniego "górala" stalowego z domu towarowego, noszącego widoczne ślady samodzielnych przeróbek.
Rower nie ma amortyzacji. Ma za to solidny wzmocniony tylni bagażnik własnej roboty, na którym ma gąbkę, bo wozi na nim dość dużego niepełnosprawnego wnuka. A do tylnego końca siedzenia, już za przyspawanym oparciem (chyba od sanek?), ma na boki wystające przyspawane śruby, do których mocuje przyczepkę jednoosiową. Dziadek handluje starzyzną, głównie częściami hydraulicznymi, chyba je zdobywa ze złomu, z odzysku, mam od niego np baterię łazienkową. Całość jego roweru porządnie pomalowana na czarno i wygląda dość profesjonalnie, choć "niekomercyjnie". Rozumiem, że dzisiejszy "rowerzysta stołeczny" prędzej da się zabić, niż użyje części bez japońskich metek i naklejek, ale padło pytanie o radę, a to jest odpowiedź 100% w celu.
ToMasz
2017-04-15 17:35:47 UTC
Post by Olivander
[...]
trafiłeś w sedno. ja w zeszłym roku, pospawałem stalowy bagażnik, do
niego kawałek widelca i wspornik kierownicy. ot cała mechanika. na
drugim końcu był rowerek dziecka. inaczej mówiąc zrobiłem bagażnik z
holem sztywnym, a tym zajebiście drogim przegubem był wspornik z aheda.
Teraz mógłbym użyć dokładnie tego samego rozwiązania, ale ma ono parę
wad. bagażnik jest ciężki. na nim "wisiało" moje dziecko, wiec
współczynnik bezpieczeństwa tak na oko był 500%. w przypadku nie
ciągnięca przyczepy, wygląda strasznie brzydko. eliminuje mozliwość
zamontowania prawdziwego bagażnika. no i nieda się przepiąć do innego
roweru. a aluminowy "dings" na przyczepkę będzie mały i mam nadzieje
łatwo przepinalny do drugiego roweru. wykombinuje coś na uchwytach do
bagażnika/błotnika

Dzięki
ToMasz
ąćęłńóśźż
2017-04-19 07:36:24 UTC
Przykładowo różne adaptery do osiek:
https://scandinavianbaby.pl/search.php?text=adapter
ąćęłńóśźż
2017-04-21 10:21:26 UTC
A tak swoją drogą przy tej zintegrowanej przerzutce Hone:
http://allegro.pl/zestaw-przerzutka-piasta-tyl-shimano-hone-kpl1-i6782737835.html#imglayer
Jak zmieniasz (wyjmujesz / zakładasz) tylne koło w razie potrzeby?

-----