rowery angielskie a polskie
kundzia Pindzia
2008-12-15 13:08:31 UTC
Mam okazję kupić za połowę ceny rower w sklepie w londynie, z tym że pojęcia o
rowerach nie mam zielonego ale widzę np ceny sprzętu eletkroniczego jak
telewizory są w Anglii niższe i warto kupić ale znowu komputery są gorszej
jakości i drozsze znacznie niż u nas a może ktoś z was wie jak jest z
rowerami? Jest cała masa przecenionych z 1000 funtów do 500 ze względu na
sezon i na wyprzedaże świąteczne.
Wooyek
2008-12-15 13:44:19 UTC
Post by kundzia Pindzia
[...]
Chyba wszystkie rowery w UK mają zamienione miejscami klamki hamulcowe
("moto-style"), czyli przedni hamulec pod prawą ręką. Jak hamulce są na
linkę, to żaden problem. Jak hydrauliczne, to warto zwrócić uwagę na to, czy
klamki umożliwiają bezproblemowe przełożenie (symetrzyczne góra-dół, jak
Avid, Formula), czy też trzeba będzie przełożyć przewody (w serwisie mogą za
to skasować kilka-kilkanaście funtów).

No chyba, że "moto-style" Ci odpowiada - dużo argumentów za tym przemawia,
ale ostatecznie to i tak kwestia gustu.

Więcej tego typu różnic w rowerach angielskich nie ma.

Warto się też nie zrażać do nieznanych u nas brytyjskich marek (głównie
budżetowe, jak Carrera, Saracen, Genesis), bo zwykle oferują jakość na
poziomie znanych producentów dorzucając brytyjskie "gadżety", głównie nieco
uodparniające rower na błoto (rozcięcie z przodu zamiast z tyłu rury
podsiodłowej, mocowania do błotnika Crud-a, czy po prostu większy prześwit
tylnych widełek).

Konkretne modele warto sprawdzić na http://www.bikeradar.com - jest tam
sporo dość rzetelnych testów nie tylko omawiających wyposażenie roweru (w
polskim stylu) ale też ich specyficzny charakter (geometria, zgranie
komponentów itp.).

Co do cen, to generalnie katalogowo są podobne, jak u nas. Z tym, że jak sam
zauważyłeś, w UK zdarzają się bardzo okazyjne promocje, wyprzedaże itp.
których w Polsce raczej się nie uświadczy.
c***@gmail.com
2008-12-15 18:11:36 UTC
Post by Wooyek
[...]
Zmieniałem miejscami przewody hydrauliki w hamulcach shimano w rowerze
z anglii, poszło gładko, 10min roboty, głównie czyszczenie. Bez
spuszczania oleju przełożyłem przewody, trochę go trzeba było dolać
potem, po machać klamkami, aby powietrze wyszło, i działa super, więc
nie jest to takie trudne.

AND
ikov
2008-12-16 07:41:52 UTC
Post by kundzia Pindzia
Mam okazję kupić za połowę ceny rower w sklepie w londynie,
Uważaj: w związku z ruchem lewostronnym, angielskie rowery ,maja
kierownice po prawej :P

MSPANC
--
http://ikov.bikestats.pl

"NIE MA SPRAWIEDLIWOŚCI. JESTEM TYLKO JA."
Śmierć ze Świata Dysku
666
2008-12-16 15:55:39 UTC
Ale chyba nie masz zamiaru targać tego sprzeta przez Kanał?
JaC

-----
kundzia Pindzia
2008-12-16 18:15:44 UTC
QWxlIGNoeWJhIG5pZSBtYXN6IHphbWlhcnUgdGFyZ2HmIHRlZ28gc3ByemV0YSBwcnpleiBLYW5h
sz8NCkphQw0KDQoNCi0tLS0tDQoNCj4gTWFtIG9rYXpq6iBrdXBp5iB6YSBwb7Nvd+ogY2VueSBy
b3dlciB3IHNrbGVwaWUgdyBMb25keW5pZQ==
A właśnie mam taki zamiar. Jak zaoszczędzę na tym interesie 2tysiące to mogę
z tego 200 zł poświęcić na przesłanie do Polski.
Tomasz Minkiewicz
2008-12-17 14:19:37 UTC
On Tue, 16 Dec 2008 18:15:44 +0000 (UTC)
Post by kundzia Pindzia
[...]
- Poproszę łumudubuwahabobo mleka.
- Dwie butelki czego?

Przepraszam, jakoś mi się skojarzyło. ;)
--
Tomasz Minkiewicz <***@gmail.com>