Staroć - ZZR Huragan/Jaguar
k1oor
2012-02-17 21:46:20 UTC
Próbuję odnowić ramę Jaguara. Ale nie tylko nowy lakier i napis od
szablonu, tylko tak kompletnie, zrekonstruowane naklejki jak z fabryki z
1970 roku (lakier na napisy i ramę planuję jednak trochę inny niż w
oryginale).

W temacie poniżej śa niezłe zdjęcia ale jednak niewystarczające jak na
moje potrzeby.
http://www.forumrowerowe.org/topic/65534-rower-zzr-huragan/

Chciałbym zrekonstruować naklejkę na rurę podsiodłową - tą z napisem
"ZZR" - i o ile Pegaza nad napisem daje się całkiem nieźle odtworzyć to
mam koszmarny kłopot z herbami miast poniżej tego napisu.

O ile dałem radę odcyfrować na zdjęciu i na oryginale to środkowy herb
to Bydgoszcz, ale pozostałe dwa pozostają dla mnie zagadką.
Mógłbym poprosić o zdjęcie herbów posiadacza ramy z dobrze zachowną
naklejką albo chociaż informację jakich miast to były herby jeśli ktoś
się orientuje w takich zabytkach?
Kazimierz Uromski
2012-02-18 09:03:01 UTC
Post by k1oor
[...]
_Podejrzewam_, że:

Powstanie

1948 – powołanie do życia Zjednoczonych Zakładów Rowerowych.
Rozmieszczono je w Bydgoszczy, Poznaniu i Czechowicach-Dziedzicach.

[za: http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet]
k1oor
2012-02-18 18:50:47 UTC
Post by Kazimierz Uromski
Powstanie
1948 – powołanie do życia Zjednoczonych Zakładów Rowerowych.
Rozmieszczono je w Bydgoszczy, Poznaniu i Czechowicach-Dziedzicach.
[za: http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet]
Przeglądałem ten temat Wikipedii.
Niestety nie pasują z wyglądu ani Poznań ani Czechowice-Dziedzice, bo
pierwszy z herbów to żółto-czerwona tarcza z jakimiś trzema elementami
na czerwonym polu, a drugi miał w oryginale górę biało-czerwoną.
Ani herb Poznania ani Czechowic nie pasuje. Chyba że kiedyś używali innych,
ale nie wydaje mi się żeby to było możliwe.
Adampio
2012-02-20 04:17:35 UTC
Post by k1oor
Chciałbym zrekonstruować naklejkę na rurę podsiodłową - tą z napisem
"ZZR"
To jest chyba jakaś paradna rama ;-)
Mój Huragan był w takim samym kolorze (seledynowy metalic) ale poza
napisem na skośne rurze i nitowanej do główki tabliczki AFAIR nic więcej
nie miał.
Oczywiście to są wspomnienia sprzed 1981 roku kiedy to oskrobałem ramę
glaspapierem i pomalowałem na czarno sprayem z puszki ;-)
Rowerek kupiłem używany w 1976 i wtedy miał on już ponoć 6-7 lat

Może ta wersja na fotkach to model "olimpijski" z roku 1980?