Reset licznika!
Zbych
2008-12-31 16:28:13 UTC
Witam- jak w temacie , ale proszę o pomoc. muszę wpisać obwód opony.
Jaki ma 28x1? ( 2140-2160?). Zapomniałem niestety. Przy okazji życzę
szampańskiej zabawy sylwestrowej i całych szprych w 2009 roku:-)
Rowerex
2008-12-31 16:45:09 UTC
Post by Zbych
Witam- jak w temacie , ale proszę o pomoc. muszę wpisać obwód opony.
Jaki ma 28x1? ( 2140-2160?). Zapomniałem niestety. Przy okazji życzę
szampańskiej zabawy sylwestrowej i całych szprych w 2009 roku:-)
Rok temu zabierałem się do identycznej operacji, już miałem wyciągać baterię,
już planowałem ile to przejadę w 2008r... Tymczasem znienacka przypelętało
się do pustego łba fundamentalne pytanie: po kiego grzyba Ci licznik?

Stanęło na tym, że wywaliłem podstawki z obu rowerów, licznik leży sobie w
szufladzie, a ja poczułem się nareszcie wolny! Licznik poleży sobie w
szufladzie kolejny rok :)

Pozdr-
-Rowerex
Wooyek
2008-12-31 17:13:36 UTC
Post by Rowerex
Stanęło na tym, że wywaliłem podstawki z obu rowerów, licznik leży
sobie w szufladzie, a ja poczułem się nareszcie wolny! Licznik poleży
sobie w szufladzie kolejny rok :)
U mnie takie przedsięwzięcie zostało w tym sezonie umotywowane:
- urwaniem kabelka w rowerze miejskim
- kiepskim działaniem (słaba bateria, czujnik bezprzewodowy chyba za daleko)
w zjazdówce
- za długim kablem w enduro (przedłużyłem kabel na tylne koło, a potem
zmieniłem rower)

W związku z czym wszystkie 3 liczniki walają się gdzieś w domu :)

I tak a'propos "naukowy" artykuł o tym, jak licznik może nas spowolnić (i
inne straszne rzeczy spowodować ;))
http://www.bikemagic.com/news/article/mps/uan/6703
Michał Wolff
2008-12-31 18:44:17 UTC
Post by Rowerex
[...]
Takie teksty to nie na tym forum :))
Osobiście nie znam ani jednego dużo jeżdżącego rowerzysty, który by
nie miał licznika. Mi daje masę frajdy i ciekawych informacji,
zupełnie nie wyobrażam sobie jazdy bez niego, szczególnie samotnej.
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl
Roberto
2009-01-01 12:50:44 UTC
Post by Michał Wolff
Osobiście nie znam ani jednego dużo jeżdżącego rowerzysty, który by
nie miał licznika.
Czyzbys mnie nie znal? A moze ja jezdze za malo?
Post by Michał Wolff
Mi daje masę frajdy i ciekawych informacji,
zupełnie nie wyobrażam sobie jazdy bez niego, szczególnie samotnej.
To fakt w samotnej jezdzie licznik moze byc partnerem i wiernym sluchaczem.
Mozna do niego gadac i gadac a on ani razu nie powie: "ZAMKNIJ SIE!"

A na powaznie. Mam 5 rowerow i tylko w kilku mam licznik.
1. Rower zimowy. Bez licznika. Dlaczego? Niewielkie predkosci, stale trasy
przejazdu dom-praca-dom, ciemnica skutecznie zniechecaja do jego
zainstalowania.
2. Rower miejski. Brak licznika bo ... czy ktos widzial koze z licznikiem?
3. Rower full na maratony. Licznik jest owszem ale z pulsometrem i jest to
glowne przeznaczenie. Odczyty km, czasu czy avs odczytuje po wyscigu.
4. Rower letni. Jest licznik. Fajnie jest widziec jak sie jedzie z predkoscia
ponad 35 km/h.
5. Rower szosowy. Jest licznik ale ...tak naprawde jest zbedny.
6. Rower wyprawowy. Mam licznik i to najbardziej wypasiony. Funkcje km. czasu,
v, avs czy wysokosci spisuje na zakonczenie dnia a na ogol korzystam z funkcji
pogodowych.
Rowerex
2009-01-01 14:01:31 UTC
A na powaznie. Mam 5 rowerow (...)
1. Rower zimowy (...)
2. Rower miejski. (...)
3. Rower full na maratony. (...)
4. Rower letni. (...)
5. Rower szosowy. (...)
6. Rower wyprawowy. (...)
Hmmm, kilku pozycji wyraźnie mi tu brakuje, taki jakoś niepełny ten
zestaw - może coś do trialu, do DH, a poziomy, może ostre koło? ;-))

Poza tym jak widać, czasami 5=6 ;o)

Pozdr-
-Rowerex
Roberto
2009-01-01 20:12:32 UTC
Post by Rowerex
Hmmm, kilku pozycji wyraźnie mi tu brakuje, taki jakoś niepełny ten
zestaw - może coś do trialu,
To nie dla mnie, nie te lata.
Post by Rowerex
do DH,
Ojciec rodziny wiec ryzyko nie wchodzi w gre. A po za tym DH na Mazowszu?
Post by Rowerex
...a poziomy,
Mysle o nim. Jak znajde jakas sensowna rame to pewno wezme sie za skladanie bo
wszystkie w/w rowery sam zlozylem od podstaw.
Post by Rowerex
...może ostre koło? ;-))
O nie!!! Ani wiek nie ten ani technika jazdy mi nie odpowiada!!!
MadMan
2009-01-01 14:22:11 UTC
Post by Roberto
2. Rower miejski. Brak licznika bo ... czy ktos widzial koze z licznikiem?
Ja mam :)
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138
Michał Wolff
2009-01-01 14:59:35 UTC
Post by Michał Wolff
Osobiście nie znam ani jednego dużo jeżdżącego rowerzysty, który by
nie miał licznika.
Czyzbys mnie nie znal?  A moze ja jezdze za malo?
Napisałem "osobiście" :))
Ciebie znam tylko z internetu, zresztą jak widać licznika używasz, ba
masz ich nawet kilka.
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl
Zbych
2009-01-01 23:46:32 UTC
Sorry, ale nie ten zakres cenowy, bogactwo wyposażenia i nie ten może
zainteresowania jazdą: Zacząłem jeździć trzy lata a już w temu w
ubiegłym roku ( sorry 2007)zrobiłem sam Rzeszów - Ustrzyki Górne -
Goleniów w dziewięć dni (1254km) a w tym z innymi entuzjastami Augustów
( dookoła Wigr i kanałem Augustowskim do granicy i z powrotem) do
Goleniowa. I bez urazy ale naprawdę spodziewam się fachowych rad
odnośnie ustawienia licznika , a nie podawania ilości posiadanych
rowerów czy też wad i zalet posiadania licznika rowerowego. Pozdrawiam
wszystkich.
Roberto
2009-01-02 09:24:47 UTC
Post by Zbych
Sorry, ale nie ten zakres cenowy, bogactwo wyposażenia i nie ten może
Nie kumam....
Post by Zbych
Zacząłem jeździć trzy lata a już w temu w
ubiegłym roku ( sorry 2007)zrobiłem sam Rzeszów - Ustrzyki Górne -
Goleniów w dziewięć dni (1254km)
To gratuluje ... widokow bo chyba nic oprocz przedniej opony wiecej nie
widziales, nieprawdaz?
Post by Zbych
...a w tym z innymi entuzjastami Augustów
(  dookoła Wigr i kanałem Augustowskim do granicy i  z powrotem) do
Goleniowa.
To z ciebie niezly obiezyswiat!
Post by Zbych
[...]
A nie ma problemu. Chcesz rady, pomocy wiec oto ona. Ja za kazdym razem
zakladajac opone do roweru kalibruje licznik. Oczywiscie dotyczy to tylko tych
rowerow, w ktorych mam licznik. A wiec po koleji...
1. zakladam opone i pompuje ja do maksymalnego cisnienia na jakim bede
jezdzil. Oczywiscie inne jest cisnienie w szosowce a inne w fullu.
2. Rozwijam 5 m miarke.
3. Ustawiam przednie kolo na "ZERZE" a dokladniej tak aby wentyl pokrywal sie
z 0.
4. Siadam na rame i jade wykonujac pelne obroty kola. Dlaczego siadam a nie
prowadze? Bo pod obciazeniem opona nieco sie ugina wiec obwod jest deko
mniejszy niz na lekko.
5. Odczytuje wynik w cm i dziele przez ilosc obrotow kola.
6. Otrzymany wynik wpisuje do licznika.

Teraz jestes zadowolony z odpowiedzi?
Michał Wolff
2009-01-02 09:48:14 UTC
Post by Roberto
Zacz em je dzi trzy lata a ju w temu w
ubieg ym roku ( sorry 2007)zrobi em sam Rzesz w - Ustrzyki G rne -
Goleni w w dziewi dni (1254km)
Nie przynudzaj. To średnio 140km - dużo, ale nie za dużo. Dla
sprawnych rowerzystów to dystans akurat.
Post by Roberto
To z ciebie niezly obiezyswiat!
Udzielił się ten co chyba trzeci raz do Pribałtyki jedzie :))
Post by Roberto
I bez urazy ale naprawd spodziewam si fachowych rad
odno nie ustawienia licznika , a nie podawania ilo ci posiadanych
rower w czy te wad i zalet posiadania licznika rowerowego. Pozdrawiam
[...]
No jakże Robercie? Ale przecież jak jeździsz z bagażem - to ciśnienie
jest inne niż bez bagażu, a tego w swoim jakże dokładnym opisie
zapomniałeś uwzględnić :))
A co jak ciśnienie spadnie? Nie ma rady - trzeba dźwigać manometr i
regularnie mierzyć

A poważniej - w moim rowerze opona szosowa 23mm ma obwód 211cm, opona
30mm 215mm, więc 25mm to będzie gdzieś 212,5-213. A najprościej będzie
to jak pisze Robert rzeczywiście zmierzyć.
Jan Srzednicki
2009-01-02 11:41:50 UTC
Post by Michał Wolff
[...]
Tak to czytam i czytam i nie mogę wyjść z podziwu. Wy robicie mapy
geodezyjne za pomocą licznika w rowerze czy jak? Co za różnica, czy na
obwocie jest centymetr w tą czy wewtą? Czy przy trasie 100km kilometr
czy dwa błędu ma jakiekolwiek znaczenie? Czy przy prędkości średniej
znaczenie ma dokładność do 0.1km/h?

Ja się pytam, po kiego grzyba? :)
Jan Srzednicki :: ***@IRCNet :: http://wrzask.pl/
Michał Wolff
2009-01-02 12:44:45 UTC
Post by Jan Srzednicki
Ja się pytam, po kiego grzyba? :)
A ja się pytam - czemu nie? Dlaczego nie mieć dokładnego pomiaru -
skoro to banalnie proste i zajmuje parę minut? Niewłaściwe ustawienie
o 2cm to błąd ok.1km na 100km. A na trasie, szczególnie długiej nieraz
można się wkurzyć jak się widzi tablicę, że np. do Kielc jest 30km, a
wychodzi 32km :)
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl
Zbych
2009-01-02 09:50:12 UTC
Dziękuję bardzo- pozdrawiam serdecznie:-)
Rowerex
2009-01-02 10:00:29 UTC
Post by Roberto
[...]
BTW - tak naprawdę licznik wskazuje "ilość obrotów koła", zazwyczaj
przedniego, a nie "przejechaną odległość". Czy te dwa pojęcie się różnią? A
jeśli tak to jak bardzo? Hmmm...

Ciekawe co by wyszło, gdyby założyć na rowerze dwa liczniki, jeden z
czujnikiem na kole tylnym, drugi na kole przednim. Oczywiście najpierw
należałoby skompensować różnicę ugięcia opon ciśnieniem lub wpisem w
licznikach. Ruszyć w trasę, najlepiej terenową, a potem porównać wyniki.

Interesujące mogą też być różnice wskazan między dwoma rowerami jadącymi po
tej samej trasie, w ktorych liczniki ustawiono teoretycznie bardzo dokładnie.
Kiedyś chyba był o tym wątek na preclu, dokladnie nie pamiętam.

Pozdr-
-Rowerex
Rowerex
2009-01-02 10:05:13 UTC
Post by Zbych
[...]
Ot pl.rec.rowery, a nie jakoweś forum :o) Zadajesz proste pytanie i
oczekujesz prostej odpowiedzi, tymczasem dostajesz wiedzę wystarczającą na
napisanie książki, niekoniecznie związanej z zadanym pytaniem ;-)

Pozdr-
-Rowerex
szaman
2009-01-02 17:16:19 UTC
Rowerex wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać
Post by Rowerex
Ot pl.rec.rowery, a nie jakoweś forum :o) Zadajesz proste pytanie i
oczekujesz prostej odpowiedzi, tymczasem dostajesz wiedzę wystarczającą na
napisanie książki, niekoniecznie związanej z zadanym pytaniem ;-)
i to jest urok precla:)

no i było nie było, odpowiedź została w tym gąszczu postów udzielona.

szaman

Ignacy
2009-01-02 14:21:19 UTC
Ja też bez licznika nie wyobrażam sobie jazdy...to właśnie dzieki niemu
jestem w stanie kontrolowac samego siebie.

poz.Ignac
Wooyek
2008-12-31 16:47:10 UTC
Post by Zbych
Witam- jak w temacie , ale proszę o pomoc. muszę wpisać obwód opony.
Jaki ma 28x1? ( 2140-2160?). Zapomniałem niestety.
Najlepiej będzie, jak sobie zmierzysz, bo rzeczywisty obwód zależy od:
- konkretnej opony
- obręczy
- ciśnienia
- Twojej masy (i jej rozłożenia na rowerze)

Taki pomiar robi się raz na długi czas, więc warto go zrobić porządnie -
tzn. przetoczyć się (siedząc na rowerze) po płaskiej powierzchni kilka
obrotów koła, zmierzyć odległość i podzielić przez ilość tychże obrotów.
Post by Zbych
Przy okazji życzę
szampańskiej zabawy sylwestrowej i całych szprych w 2009 roku:-)
Dzięki, wzajemnie ;)
Rowerex
2008-12-31 17:32:48 UTC
Post by Wooyek
Post by Zbych
Przy okazji życzę
szampańskiej zabawy sylwestrowej i całych szprych w 2009 roku:-)
Dzięki, wzajemnie ;)
No i Zdrowia Wszystkim :)

Pozdr-
-Rowerex
miok
2008-12-31 20:04:06 UTC
Post by Zbych
Jaki ma 28x1? ( 2140-2160?).
Z tabelki dołączonej do licznika: 700x25c - 2146
PioTrek
2008-12-31 23:43:38 UTC
Zrob kropke np. z pasty do zebow na oponie - koniecznie usiadz na rower i
przejedz aby kolo zrobilo pelny obrot.
Beda 2 pieczatki na podlodze,drodze itp. zmierz je od srodka kropki do
srodka kropki i wpisz do licznika w mm.
lepszej metody nie ma !!!
A tabelki z instrukcji to sobie mozna w kiblu tym a nawet i to nie : D

Rower bez licznika ? Who are you ? niedzielny biker >Ptyś<
Zygmunt M. Zarzecki
2009-01-01 05:26:45 UTC
Post by PioTrek
Zrob kropke np. z pasty do zebow na oponie - koniecznie usiadz na rower i
przejedz aby kolo zrobilo pelny obrot.
Nie napisałeś by przejechał po linii prostej.

zyga
Ryszard Mikke
2009-01-02 00:17:50 UTC
Post by PioTrek
[...]
Jest.
Ustawić, przejechać parę kilometrów i porównać z GPS-em.
Post by PioTrek
A tabelki z instrukcji to sobie mozna w kiblu tym a nawet i to nie : D
Od czegoś trzeba zacząć...
Post by PioTrek
Rower bez licznika ? Who are you ? niedzielny biker >Ptyś<
Parę lat jeździłem bez licznika, codziennie.
I dalej bym jeździł, ale mi wcisnęli gratisa, to założyłem...