Lampka tylna na 2xAA
Piotr aka dracorp
2017-10-06 20:04:28 UTC
Cześć
Skoro temat lampkowy wrócił to i ja coś zacznę. Znacie jakieś sensowne
tylne lampki na 2xAA?
Katuję walliego ale i tak muszę kupić drugą a z chęcią bym coś nabył na
2xAA. Wówczas już wszystko bym miał na baterie AA: gps, przednia lampka,
czołówka.
--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com
2late
2017-10-06 21:06:17 UTC
Post by Piotr aka dracorp
[...]
A czemu nie ladowane przez USB?

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html
rmikke
2017-10-06 21:20:56 UTC
Post by 2late
Post by Piotr aka dracorp
[...]
Bo przez USB nie naładujesz w pięć minut w przydroznym kiosku
czy stacji benzynowej.
2late
2017-10-06 22:27:56 UTC
Post by rmikke
Post by 2late
Post by Piotr aka dracorp
[...]
Racja.
Ale sa powerbanki. Dopiero teraz na to wpadlem ;)

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html
Piotr aka dracorp
2017-10-07 06:54:30 UTC
Post by 2late
Ale sa powerbanki. Dopiero teraz na to wpadlem ;)
I wozić ze sobą powerbank zamiast zapasowych dwóch baterii AA, dziękuję
postoję.
2late
2017-10-07 08:42:46 UTC
Post by Piotr aka dracorp
Post by 2late
Ale sa powerbanki. Dopiero teraz na to wpadlem ;)
I wozić ze sobą powerbank zamiast zapasowych dwóch baterii AA, dziękuję
postoję.
A ja sie przekonalem ale swiatla mam zamonotowane do kasku wiec jak wpadne
do domu, to podlaczam dwa kabelki. Inna sprawa ze po zmroku to raczej tylko
z pracy zdarza mi sie wracac zimowa pora. A latem z klipsem przyczepiam
gdziekolwiek.
A mam 'Cateye Rapid Mini Rear Light'

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html
z***@gmail.com
2017-10-07 20:12:19 UTC
Post by 2late
Post by 2late
Ale sa powerbanki. Dopiero teraz na to wpadlem ;)
A ja sie przekonalem ale swiatla mam zamonotowane do kasku
A teraz zmieniam punkt odniesienia, zsiadam z roweru i wsiadam za kierownicę i przepraszam za kategorycznosc wypowiedzi, ale muszę:

Z p u n k t u w i d z e n i a k i e r o w c y n i e m a n i c
b a r d z i e j g l u p i e g o n i z z a m o n to w a n i e s w i a t e l n a k a s k u r o w e r z y s t y.
unknown
2017-10-08 07:06:48 UTC
No chyba, że chodzi o dziecko.

-----
2late
2017-10-08 15:52:31 UTC
Post by z***@gmail.com
Post by 2late
Post by 2late
[...]
A jakie jest tego uzasadnienie?

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html
z***@gmail.com
2017-10-08 20:34:05 UTC
Post by 2late
A jakie jest tego uzasadnienie?
Proste. Ale skoro pytasz to prawdopodobnie nie prowadzisz auta...

- światło na wys. ok. 1,8m powoduje, ze dopiero po chwili orientujesz sie ze to rowerzysta (wys. tez jest niezgodna z przepisami, ale nie o tym tutaj)
- kierowcy zwykle jeżdżą szybciej niż pozwalają przepisy
- jesteś w miarę dobrze chroniony, jeśli Cie widać z kilkuset metrów
lampki diodowe, aby byc widoczne z dużej odległości mają dość wąski kąt świecenia, ok 20-30 stopni
- lampki ktore maja kąt swiecenia duży np 170-180 stopni przy tej samej mocy świecenia diody - swiecą dużo słabiej (prawa fizyki niestety)
- ruch głowa w górę i dół i lewo-prawo przekracza te 20-30 stopni
- Lampę tylna mocowaną do roweru możesz dokładnie ustawić, aby świeciła poziomo, a przednia poziomo lub lekko w dól
- na kasku tego nie zrobisz, plus ruch głową góra-dół i lewo-prawo powoduje, że lampka jest b slabo widoczna
- z reguły widuję rowerzystów, których lampka na kasku swieci w niebo
- czesto najpierw widzę kontur rowerzysty, a dopiero po chwili, ze coś mu tam na głowie miga. Może być za późno
- powyższe dotyczy jazdy w mieście i na drodze z autami poza miastem.
- Po polnej drodze, albo po lesie to mozna sobie jezdzic z czołówka, l.gazową, czy naftową :) co komu pasuje
z***@gmail.com
2017-10-08 21:21:22 UTC
Post by z***@gmail.com
Post by 2late
[...]
Przed chwilą zmierzyłem kąt swiecenia takiej lampki:

https://www.google.pl/search?safe=off&rlz=1C1CAFB_enPL709PL709&biw=1366&bih=637&tbm=isch&sa=1&q=Cateye+Rear+Light&oq=Cateye+Rear+Light&gs_l=psy-ab.3..0i19k1j0i7i30i19k1l2j0i30i19k1.40208.41902.0.43685.11.11.0.0.0.0.124.624.3j3.6.0....0...1.1.64.psy-ab..5.5.526...0i7i30k1.0.D-pC0_l_07U#imgrc=slvyqpxbRGWZzM:

Kąt świecenia jest poniżej 10 stopni. Zmierzyłem promień plamy swiatła na ścianie, odległość, potem tangensy i takie tam...
Zatem ruch głową gdziekolwiek i "znikamy" dla kierowców. Oczywiście pod warunkiem od początku nie jesteśmy "zniknięci" bo dobre ustawienie tylnej lampki na głowie graniczy z cudem
z***@gmail.com
2017-10-08 21:50:18 UTC
Post by z***@gmail.com
Post by z***@gmail.com
Post by 2late
[...]
Jeszcze jedno uzupelnienie:
kąt 10 stopni oznacza 5 stopni w lewo i 5 stopni w prawo od linii wyznaczającej kierunek jazdy. Jeśli przekręcimy głowe o 5 stopni np. w lewo to osoba za nami bedzie na granicy snopa swiatla. Jeśli obrocimy glowe o 6 stopni w lewo to już jesteśmy widziani znacznie gorzej.

Konia z rzedem temu kto dokładnie bedzie wiedzial jak trzyma głowe, jak lezy mu kask na głowie (a może sie zsunął trochę na czoło - te trochę, to odchylenie swiecenia lampki o kilka stopni) i potrafi to dobrze ustawic, a potem trzymac głowę w takiej samej pozycji... Np. jak Murzynka z wielkim dzbanem wody na głowie :)
Nie mowiąc już o lampce przyczepionej na klips do plecaka.
2late
2017-10-09 19:09:48 UTC
Post by z***@gmail.com
[...]
Nie wiem co ty mierzyles ale lampka z kasku jest widoczmna na 180 stopni.
Post by z***@gmail.com
Nie mowiąc już o lampce przyczepionej na klips do plecaka.
Klips do plecka czy do koszulki stosowalem tylko w przypadkach kiedy latem
z jakiegos powodu misialem wracac niespodziewanie po dzisiatej -
jedenastej. Faktycznie, nie jest to bezpieczne ale jak sie jedzie w samej
koszulce, spodenkach to lepsze to niz nic. Zwlaszcza ze cala lampka jest
niewiele wieksza od jednej baterii AA. Zakladajac ze nie obwieszam sobie
szosowki niczym, a juz na pewno nie lampkami.

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html
z***@gmail.com
2017-10-12 14:49:13 UTC
Post by 2late
Nie wiem co ty mierzyles ale lampka z kasku jest widoczmna na 180 stopni.
Widoczna, ale z bliska i z b. malym natężeniem swiatla. Z tak malym, ze w kilkudziesieciu metrow w mieście na tle innych swiatel jestes malo widoczny.

W lampkach sa np takie diody, ktore swiecą na 180 stopni:
https://www.google.pl/search?q=dioda+led+czerwona&safe=off&rlz=1C1CAFB_enPL709PL709&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQhOS5nevWAhWCuRoKHcKbBnoQ_AUICigB&biw=1366&bih=637#imgrc=4P94ZjrW-3FYPM:
Dlatego stosuje sie odblysniki i klosze z soczewkami ktore skupiaja swiatlo w wiazke. Te najbardziej widoczne z daleka lampki maja wiazkę poniżej 10 stopni
W w zakresie tej wiazki kierowca jest w stanie dostrzec Cie z daleka.
Jak zapalisz swieczke to widac ją nawet na 360 stopni....
Czerwony znicz na cmentarzu tez widac na 360 stopni...

Nie chce mi sie wiecej tlumaczyc, jak jestez z Wwy to napisz ktoredy i o jakiej godzinie jezdzisz to jak bede przejezdzal to cie nagram telefonem, zobaczysz "jak bardzo cie nie widac"
2late
2017-10-09 19:03:14 UTC
Post by z***@gmail.com
Post by 2late
[...]
To wszystko prawda tylko ze jakos mnie widac bardzo dobrze a i ja widze
wszystkie odblaskowe elementy na drodze odbijajace moje swiatla na
kilkkadziesiat metrow i to z boku. W ktoryms poscie tego watku napisalem ze
jezdze tylko po miescie i mam swiatla typy 'chce byc widziany'. W miescie
jest jasno, w ogole nie potrzebuje sobie oswietlac drogi. Nie chcialo mi
sie wychodzic na dwor zeby pokazac jak to dziala:
ale napierdala okrutnie :)
Mam jeszcze patent na deszcz, na kask zakladam fluorescencyjny pokrowiec i
wtedy to dopiero jest dyskoteka :)

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html
Piotr aka dracorp
2017-10-09 19:08:50 UTC
Post by 2late
http://youtu.be/yqj34STjoqQ ale napierdala okrutnie :)
Film jest niedostępny.
z***@gmail.com
2017-10-08 20:55:48 UTC
I wtedy z reguły one świeca gdziekolwiek
rmikke
2017-10-08 19:38:39 UTC
Post by 2late
Post by rmikke
Post by 2late
Post by Piotr aka dracorp
[...]
Jest jeszcze jeden argument przeciwko lampkom ładowanym przez USB.
Bateryjka w tym będzie wbudowana na stałe, albo przynajmniej fikuśna
jakaś (czytaj: gdzie to dokupić i dlaczego trzeba nerkę sprzedać),
więc żywotność lampki jest z góry ograniczona żywotnośscią baterii.
Zatem jakies tanie bździdełko, które bez żalu wymienię w całości,
może sobie być ładowane przez USB...
2late
2017-10-08 20:09:39 UTC
Post by rmikke
Post by 2late
Post by rmikke
Post by 2late
Post by Piotr aka dracorp
[...]
Co prawda jeszcze nie woze ale zaczne wozic powerbank jak kupie nowy. Gdyby
mialbyc tylko do lampek, to bym sobie glowy nie zawracal ale to byc przede
wszystkim do telefonu, sluchawek, kamery, czy co tam wlasnie przy sobie
jadac na rowerze.
Poza tym nie wiem czy to istotne ale mam lampki typu 'chce byc widziany' bo
caly czas po miescie jezdze i nie potrzebuje lampek typu 'chce widziec'.
Jestem zadowolony z moich lampek ladowanych przez USB bardziej niz tych w
ktore wkladam na akumulatorki AAA a ktore robia w tej chwili za backup.

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html
Piotr aka dracorp
2017-10-08 21:16:08 UTC
Post by rmikke
[...]
Nad lampkami ładowanymi przez USB myślałem już ale raczej w kategoriach
dojazdu do pracy góralem. W jednym rowerze mam dynamo więc tam ten
problem odpada. Ale chcę też do szosy lub od górala coś mocnego na tył i
lepiej jakby była na AA bo wówczas w kieszeni miałbym tylko AA. Którą z
resztą mógłbym użyć w dowolnym urządzeniu, niekoniecznie w tylnej lampce.
mmateusz
2017-10-09 10:47:28 UTC
Post by rmikke
Post by 2late
A czemu nie ladowane przez USB?
Bo przez USB nie naładujesz w pięć minut w przydroznym kiosku
czy stacji benzynowej.
ten argument jakis sens ma, ale słabo to ekonomicznie wychodzi: na stacji to jest 4zł a paluszka, drogo bardzo, jak na tak małą ilosc energii.

Ja bym poszedł w oswietlenie na 18650: przy tej samej masie baterii, co 2x AA masz 2-3 razy energii wiecej. Być moze wtedy zapas nawet nie bedzie Ci potrzebny. weź wyrzuć te silve 4xAA, i kup za 70zł Convoy S2+, ide o zakład ze bedzie lepiej i dluzej swiecic. Albo Skilhunt H03 jak chcesz cos na czoło.

dodatkowo wystarczy kupić ładowarkę np. Miller ML-102 i wtedy wspomniane wyzej ogniwka mogą robić jako powerbank do zasilania reszty.

ok, z garminem bedzie gorzej, bo faktycznie jest na AA. Ale czy jak jest na AA NiMh, to czy nie da sie go ładować z usb z powerbanka? uwzgledniajac straty ładowania i tak pewnie bedzie lzej ładowac to z 18650.
mk
Piotr aka dracorp
2017-10-09 15:29:55 UTC
Post by mmateusz
[...]
Ale wiesz że odpisujesz niewłaściwej osobie. Druga sprawa to Convoy S2+
to co innego niż czołówka. Porównujesz czołówkę i lampkę na kierownicę.
Akurat czołówki używam nie ze względu na jakoś świecenia ile miejsce
mocowania.
Post by mmateusz
[...]
Sam garmin ma opcję żeby używać Li-Jon. Zasilać przez USB można, nie wiem
jak z ładowaniem. Czy w ogóle jest taka opcja.
rmikke
2017-10-09 22:27:15 UTC
Post by mmateusz
Post by rmikke
Post by 2late
[...]
Dlatego używam akumulatorków AA/AAA i je ładuję. Ale awaryjnie mogę
w kiosku. Nie żeby mi się to często przydawało, ale co najmniej raz
jechałbym 30km zimą po ciemku bez oświetlenia...
z***@gmail.com
2017-10-06 21:43:53 UTC
Post by Piotr aka dracorp
Katuję walliego ale i tak muszę kupić drugą a z chęcią bym coś nabył na
2xAA.
Ja mam Walle 1 przy wszystkich rowerach i jeszcze 2 szt. w zapasie. Te nowe Walle 2 gorzej swiecą i nie maja trybu strobo. Wygodnie jest miec "unifikację".
Obserwuję wątek, może ktoś poleci coś lepiej swiecącego (na wiecej niż 1000m) i w cenie ok. 50 zl
Piotr aka dracorp
2017-10-07 06:49:34 UTC
Post by z***@gmail.com
[...]
Bo nowy Walle jest pewnie pod rynek niemiecki albo żeby móc z nim tam
jechać.
PeJot
2017-10-07 07:07:09 UTC
Post by Piotr aka dracorp
Cześć
Skoro temat lampkowy wrócił to i ja coś zacznę. Znacie jakieś sensowne
tylne lampki na 2xAA?
Skusiłem się na na coś takiego:

https://www.axel-sport.pl/lampka-tylnia-moon-pulsar-25-lum-5-trybow.html

Fajnie świeci, ale materiał obudowy wygląda na kruchy. Pożyjemy zobaczymy.
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem
Piotr aka dracorp
2017-10-07 09:27:47 UTC
Post by PeJot
Fajnie świeci, ale materiał obudowy wygląda na kruchy. Pożyjemy zobaczymy.
A weź ją otwórz i powiedz jakie ma baterie. Bo z tego co ja widzę to
2xAAA.
PeJot
2017-10-07 10:46:17 UTC
Post by Piotr aka dracorp
Post by PeJot
Fajnie świeci, ale materiał obudowy wygląda na kruchy. Pożyjemy zobaczymy.
A weź ją otwórz i powiedz jakie ma baterie. Bo z tego co ja widzę to
2xAAA.
Mea culpa. Jasne że tak.
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem
Jacek Maciejewski
2017-10-07 09:54:21 UTC
Post by Piotr aka dracorp
Znacie jakieś sensowne
tylne lampki na 2xAA?
Kiedyś szukałem i nie znalazłem, co nie znaczy że nie ma. Ale szanse
małe :)
--
Jacek
I hate haters.
unknown
2017-10-07 10:50:49 UTC
Podobnie i ja.
Wytłumacz sobie, że na AAA sporo mniej waży ;-)

-----
PeJot
2017-10-07 10:58:15 UTC
Post by unknown
Podobnie i ja.
Wytłumacz sobie, że na AAA sporo mniej waży ;-)
Akurat to dla uchwytu istotna sprawa. Większa pojemność AA raczej nie
jest priorytetem.
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem
Marek
2017-10-08 11:03:28 UTC
Post by Piotr aka dracorp
Znacie jakieś sensowne
tylne lampki na 2xAA?
Katuję walliego ale i tak muszę kupić drugą
Ale czemu na dwa paluszki? Przecież przy tak małym jak w tylnej lampce
zużyciu prądu i jeden paluszek na długo wystarcza. Po co więc wozić dwa?
Lampka na 1 AA jest mała, poręczna i na dodatek pozwala zagospodarować
nieparzystą bateryjkę z blistra - jak ktoś nią np. myszy nie karmi (tej
komputerowej). Bo do czołówki zwykle wchodzą trzy paluszki AA, a w blistrze
tkwią minimum cztery.
Od niedawna używam CatEye Rapid 3 i jest to - według mnie - strzał
w dziesiątkę.
Marek
Piotr aka dracorp
2017-10-08 11:57:33 UTC
Post by Marek
[...]
I po co te spekulacje. Wszędzie mam parzyście. Akurat mam czołówkę Silva
która jest na 4xAA i do tego ma super mocowanie do kasku.
p***@gmail.com
2017-10-08 16:59:51 UTC
Długo to pojęcie względne. CatEye Rapid 3 wytrzyma 16h ixback senso 25h ale wszystko zależy od profilu użytkowania. Mnie te przełączanie i myślenie o bateriach po prostu osłabiało ;-)
p***@gmail.com
2017-10-09 06:53:49 UTC
https://www.bikester.pl/cateye-tl-au-100-g-lampka-rowerowa-tylna-czerwony-czarny-10078.html
Piotr aka dracorp
2017-10-09 15:39:19 UTC
Post by p***@gmail.com
https://www.bikester.pl/cateye-tl-au-100-g-lampka-rowerowa-tylna-
czerwony-czarny-10078.html

Nie wiem jak ta ale raz miałem lampkę CatEye, przednią, i powiedziałem
nigdy więcej. Ale z drugiej strony mają tego więcej.
ps. niezłe są komentarze na powyższej stronie
unknown
2017-10-11 06:58:28 UTC
Szeroki kąt świecenia mają lampki z serii Omni.
Niestety Cateye drogie są :-(( jakieś 3x - 4x więcej niż powiedzmy Author czy podobne pół-name.
Jedną z zalet Cateye jest możliwość dokupienia dodatkowych różnych mocowań do większości ich lampek, szczególnie jeśli komuś obojętne, że zapasowe mocowanie kosztuje tyle, ile cała lampka pół-name.

PYTANIE:
Szukam lampki tylnej BATERYJNEJ (może być 1xAAA z uwagi na ciężar) do zamocowania na końcu (tylnym) tylnego błotnika (błotnik SKS Velo 65 Mountain z drucianym wspornikiem) - polecicie jakąś (mocowane w okolicy siodełka są zasłaniane przez fotelik/torebkę podsiodłową/nakładkę na siodełko/błotnik)?

-----
miałem lampkę CatEye przednią
Szuwarek
2017-10-11 10:43:00 UTC
Post by unknown
[...]
Cateye ma dla mnie dużą wadę. Produkcja japońska, gdzie obowiązuje ruch
lewostronny i całość przeznaczona jest do mocowania z drugiej strony.
Pozdrawiam.
unknown
2017-10-11 10:45:29 UTC
Co przez to rozumiesz??

-----
Produkcja japońska, gdzie obowiązuje ruch lewostronny i całość przeznaczona jest do mocowania z drugiej strony.
Szuwarek
2017-10-11 11:09:01 UTC
Post by unknown
Co przez to rozumiesz??
Tylna lampka skonstruowana jest, tak żeby przykręcić do widelca z prawej
strony. Jak się przykręca z lewej strony, lampkę trzeba przekręcić o
180° i przez to przycisk do włączania wypada w niewygodnym miejscu.
2late
2017-10-11 13:10:18 UTC
Post by unknown
Jedną z zalet Cateye jest możliwość dokupienia dodatkowych różnych mocowań do większości ich lampek, szczególnie jeśli komuś obojętne, że zapasowe mocowanie
To prawda, mam zrobiona przejsciowke / szybko zlaczke GoPro - Cateye, poza
tym, kazda z lampek tez moge jednym klikiem odlaczyc.

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html
m4rkiz
2017-10-10 12:29:25 UTC
TL-LD1100
cytawa
2017-10-11 06:28:59 UTC
Post by Piotr aka dracorp
Skoro temat lampkowy wrócił to i ja coś zacznę. Znacie jakieś sensowne
tylne lampki na 2xAA?
Ostatni poszedlem w cos takiego:

http://allegro.pl/zw39-diodowe-lampki-rowerowe-led-przod-tyl-2-szt-i5905361222.html

Zadziwiajaco mocno swieca, sa banalne w montazu, trwale i smiesznie tanie.

Jan Cytawa
p***@gmail.com
2017-10-11 09:01:13 UTC
--http://allegro.pl/zw39-diodowe-lampki-rowerowe-led-przod-tyl

u mnie robia za zapas gdyby cos niespodziewanie zdechlo lub w przypadku kradziezy
PeJot
2017-10-11 14:01:37 UTC
Post by cytawa
Post by Piotr aka dracorp
Skoro temat lampkowy wrócił to i ja coś zacznę. Znacie jakieś sensowne
tylne lampki na 2xAA?
http://allegro.pl/zw39-diodowe-lampki-rowerowe-led-przod-tyl-2-szt-i5905361222.html
A z ciekawości - ile toto żyje na CR2032 i czy bateria jest wymienna ?
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem
cytawa
2017-10-12 06:37:44 UTC
Post by PeJot
A z ciekawości - ile toto żyje na CR2032 i czy bateria jest wymienna ?
Mam od roku ale duzo nie uzywam. Raz mi sie zdarzylo zostawic lampke w
piwnicy na noc i nastepnego dnia rano swiecila. Po drugim takim
epizodzie juz swiecila slabo i wymienilem bez problemu baterie. A
baterie mozna wziac np. stad:

http://allegro.pl/m005-bateria-baterie-cr-2032-3v-dl2032-5004lc-i6890504396.html
PeJot
2017-10-12 07:00:37 UTC
Post by cytawa
Post by PeJot
A z ciekawości - ile toto żyje na CR2032 i czy bateria jest wymienna ?
http://allegro.pl/m005-bateria-baterie-cr-2032-3v-dl2032-5004lc-i6890504396.html
Ciekawe jak z pojemnością takich *tanich* baterii. Swego czasu
przejechałem się na bateriach CR2032 z pewnego szwedzkiego sklepu meblowego.
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem