Wysylka roweru do Irlandii
Tomek
2005-05-05 09:59:25 UTC
Czy ktos juz taka operacje przeprowadzal?
Jestem z dolnego slaska. Jakis sposos jest najtanszy. Bede wdzieczny za
wszelka pomoc

pozdr. Marcin
crategus
2005-05-05 10:19:57 UTC
a masz moze kogos w londynie? bo koszt np za posrednictwem poczty polskiej
zwyklej malej paczuszki (15cm/15cm/15cm) to juz blisko 100zl... a 2
przypadkach na 2 zdarzylo mi sie, ze nie dotarly i wrocily do mnie spowrotem
(doplata +10zl... hmm za ich blad, a raczej jak pan nie zaplaci to.. hmm ;p)
pytam o londyn, bo najtaniej/najszybciej/najbezpiczniej jest wsadzic rower
za porozumieniem z kierowca do ktoregos z autobusow kursujacych do londynu i
odbior na telefon po tamtej stronie. Pozniej to kwestia nadania paczki
londyn>irlandia. Koszt (kasa dla kierowcy) ~50zl, moze nie przyjac jesli ma
tlok, no ale jak przyjmie, to wiadomo, ze masz rower w londynie na nastepny
dzien. Ewentualnie ktos moglby sie przejechac z irlandii do londynu, odebrac
i wrocic rowerkiem- przy okazji wychodzi fajna wycieczka :)
I teraz tak: wiem, bo kumpel zabieral rower do londynu. Wiem, bo wysylalem
paczi 'autobusami'. Wiem, bo wysylalem ja i moi znajomi paczki do londynu
poczta polska, ktore wracaly spowrotem po 3 miesiacach do kraju. No ;]
--
Pzdr, Crategus
www.crategus.prv.pl
michal
2005-05-05 10:32:49 UTC
Post by Tomek
Czy ktos juz taka operacje przeprowadzal?
Jestem z dolnego slaska. Jakis sposos jest najtanszy. Bede wdzieczny za
wszelka pomoc
pozdr. Marcin
niestety nie wiem jak ze skutecznoscia dotarcia.. rozmawialem na poczcie, ze
nie ma przeszkod aby rower zapakowac w zwykly karton od roweru, nie przekracza
wymiarow.

koszt? przy zalozeniu, ze wazy calosc 15 kg, wysylamy paczke priorytetowa,
ekspresowa, za potwierdzeniem odbioru, to wychodzi 188 PLN

zreszta sam skalkuluj http://www.poczta-polska.pl/cennik.htm jest kalkulator

chetnie przeczytam opinie, bo za jakis czas tez musze wyslac rower do Glasgow

pozdr
michal
Łukasz Stuglik
2005-05-05 11:20:35 UTC
Post by michal
niestety nie wiem jak ze skutecznoscia dotarcia.. rozmawialem na poczcie, ze
nie ma przeszkod aby rower zapakowac w zwykly karton od roweru, nie przekracza
wymiarow.
znajomy wysylal rame i kola do Felm(polnocy/zachod Anglii) wlasnie
poczta i zaplacil 145zl... zadna firma kurierska nawet nie zblizyla
sie do tego poziomu cen. byl brany rowniez sposob podany powyzej czyli
przewoz paczki do Londyny autobusem i nadanie paczki w Londynie ale
sumujac koszty okazalo sie ze poczta angielska jest tak droga ze
bardziej oplacalo sie wyslac paczke od nas. paczka wyslana we wtorek
byl a w srode nastepnego tygodnia na miejscu...

pozdr. ukasz
FC3
2005-05-05 11:35:57 UTC
Ja wysyłałem Pocztexem.
Waga około 17kg (wolno do 20kg). Koszt: niecałe 200zl.
Główny limit: wymiary.
Długośc nie może przekraczać 1,5m, a obwód liczony z pozostałych dwóch
wymiarów 3m. (sprawdź to, nie pamiętam dokładnie).
W każdym razie standardowy karto ze sklepu jest za duży, trzeba skracać. A
wtedy góral ciężko wchodzi. Ale da się.
Uwaga: rzucają kartonem, trza opakować styropianem.
Uwaga: Nie trzeba taszczyć dużej paczki na pocztę, można zamówić kuriera.
Doszła po 3-4 dniach do centalnej Anglii.

FC3
Tomasz W±troba
2005-05-05 18:39:34 UTC
Post by Tomek
Czy ktos juz taka operacje przeprowadzal?
Jestem z dolnego slaska. Jakis sposos jest najtanszy. Bede wdzieczny za
wszelka pomoc
Witam
Spróbuj zainteresowaæ siê firm± kuriersk± GLS - www.gls-poland.com
Wed³ug ich cennika zap³acisz 137,86 z³ (20kg).
Mo¿esz zadzwoniæ i zapytaæ jakie s± ograniczenia rozmiaru, ale wydaje mi
siê, ¿e rower bez problemu przejdzie. W firmie, gdzie pracujê korzystamy z
ich us³ug i jak na razie bez zastrze¿eñ. Jedyne co musisz zrobiæ to solidnie
zapakowaæ przesy³kê (lekkimi paczkami chyba rzucaj± przy prze³adunkach, ale
to jest norma wszêdzie) i zamówiæ kuriera.

Pozdrawiam
Tomek
Łukasz Stuglik
2005-05-06 06:12:47 UTC
Spróbuj zainteresować się firmą kurierską GLS - www.gls-poland.com
Według ich cennika zapłacisz 137,86 zł (20kg).
tak... :) zapomniales wspomniec o doplacie 115zl za "wyspiarstwo" i
niecalych 100zl za koszty odprawy...

pozdr. ukasz
michAL
2005-05-07 22:54:10 UTC
[...]
smiesznie wyglada to wyspiarstwo w przypadku GB ;-) ale z kosztami odprawy
przesadziles. jaka odprawa, przeciez to UE?
michal
2005-05-07 22:56:26 UTC
Post by michAL
smiesznie wyglada to wyspiarstwo w przypadku GB ;-) ale z kosztami odprawy
przesadziles. jaka odprawa, przeciez to UE?
tu chyba chodzi o wyspy poza glowna wyspa wielkiej brytanii, zwaz, ze w
przypadku irlandii nie ma doplaty!
sir Szewc
2005-05-05 18:37:02 UTC
Post by Tomek
Czy ktos juz taka operacje przeprowadzal?
Jestem z dolnego slaska. Jakis sposos jest najtanszy. Bede wdzieczny za
wszelka pomoc
Kiedy jechałem do Stanów Zbycho Bikerider zapytał mnie - a po co chcesz
wozić drewno do lasu.... (to tylko sugestia)

pozdr.
sir Szewc
Tomek Li
2005-05-06 15:08:11 UTC
Kiedy jecha³em do Stanów Zbycho Bikerider zapyta³ mnie - a po co chcesz
woziæ drewno do lasu.... (to tylko sugestia)
A ten las to gdzie? Niby w Irlandii? Zapomnij o tym. Tu jest dziki kraj i
trudno nawet najprostsz± czê¶æ zamienn± do roweru kupiæ. Bo byle co trzeba
lataæ do Dublina. Pod tym wzglêdem jest jak w Polsce 15 lat temu. Lepiej
przywieξ rower z Polski, zdecydowanie.
Poza tym:
http://tinyurl.com/8s8t7

Pzdrw,

Tomek Li
ptashek
2005-05-08 21:41:45 UTC
Post by Tomek Li
Post by sir Szewc
Kiedy jechałem do Stanów Zbycho Bikerider zapytał mnie - a po co chcesz
wozić drewno do lasu.... (to tylko sugestia)
A ten las to gdzie? Niby w Irlandii? Zapomnij o tym. Tu jest dziki kraj i
trudno nawet najprostszą część zamienną do roweru kupić. Bo byle co trzeba
latać do Dublina. Pod tym względem jest jak w Polsce 15 lat temu. Lepiej
przywieźć rower z Polski, zdecydowanie.
W Dublinie tez cosik bidne te sklepy rowerowe.
W wiekszosci przypadkow asortyment ukierunkowany na Chinczyka jezdzacego do
pracy na czyms, co moze kiedys bylo rowerem a obecnie jest zbiorem czesci
wymagajacym ciaglych napraw.

Ale Ty to chyba wiesz lepiej, w koncu jestes w IE "ciut" dluzej :-)
--
ptashek

p.s.: IMHO w Irlandii mnostwo spraw jest fazie rozwoju, ktora ja bym nazwal
"wczesna lata po PRL", np. bankowosc.
ptashek
2005-05-08 21:51:10 UTC
Post by Tomek Li
http://tinyurl.com/8s8t7
BTW: Trochę to już starawe...
Szczególnie ten urzędnik imigracyjny, którego rola obecnie sprowadza się do
"Passport please... OK... Welcome to Ireland... Next please!". Przynajmniej
wobec obywateli UE.

O dziwo, cena za pintę piwa wciąż aktualna :-)
ptashek
ptashek
2005-05-08 21:32:54 UTC
Post by Tomek
Czy ktos juz taka operacje przeprowadzal?
Jestem z dolnego slaska. Jakis sposos jest najtanszy. Bede wdzieczny za
wszelka pomoc
Najtansza jest poczta polska ale do kosztow przesylki dolicz koszt
conajmniej kilku czesci, ktore pozniej bedziesz musial wymienic...

Jak Ci na sprzecie zalezy, wyslij kurierem.

BTW: W ktore miejsce Eire sie wybierasz? :-)
--
ptashek